Absolútne elektrické Porsche Taycan má 750 koní

Zrejme najočakávanejší elektromobil tohto roka bol oficiálne predstavený. Porsche Taycan je zatiaľ vo verziách Turbo a Turbo S.

Porsche nie je elektro panicom, z dielne automobilky už vyšli hybridné automobily. Absolútne elektrický je však až model Taycan, ktorý príde do predaja koncom tohto roku, varianty sú naplánované na 2020.

ZDROJ | autoblog.com

Po predstavení sa v automobilovom svete zdvihla vlna otázok, prečo v prípade elektromotoru automobilka použila prívlastok Turbo a Turbo S. Výrobca zareagoval, že chce pomôcť zákazníkom, aby si ľahšie utvorili predstavu o tom, aký elektromobil je.

ZDROJ | autoblog.com

Taycan podľa WLTP zvládne na jedno nabitie do 450 kilometrov vďaka batériám, ktoré majú dokopy 93,4 kWh. Podľa výrobcu je možné batériu nabiť z 5 na 80 percent už za 22,5 minúty. Samozrejme, ide o čas v absolútne ideálnych podmienkach. Maximálna rýchlosť nabíjania je podľa výrobcu 270 kW. Batéria je, tak ako je tomu zvykom, namontovaná v podlahe vozidla. Je rozdelená na prednú a zadnú. Zadná má tvar písmena T, aby sa vytvorilo viac priestoru pre zadné sedadlá.

ZDROJ | autoblog.com

Zrýchlenie luxusného elektrického sedanu je z 0 na 100 km za 2,8 sekundy, zatiaľ čo najvyššia možná rýchlosť sa zastavila na 260 km/h. Porsche Taycan má dvojicu elektromotorov, každý poháňa jednu nápravu. Zadná je vybavená dvojstupňovou prevodovkou.

ZDROJ | autoblog.com

Oba modely majú výkon 616 koní, k dispozícii je funkcia overboost, ktorá výkon Porsche Taycan Turbo zvýši na 670 koní, v „eSkovej“ verzií sa stádo rozrastie až na 750 konských síl.

ZDROJ | autoblog.com

Váha je približne 2,3 tony, čo rozhodne nie je najmenej. Ťažisko novinky je však nižšie ako má Porsche 911 a novinári po prvých jazdách skonštatovali, že aj napriek váhe bola jazda „so všetkou gráciou.“  Turbo dostalo 20-pacové kolesá, Turbo S o palec naviac. Preveráte ich v piatich jazdných režimoch a to Normal, Šport, Šport Plus, Dojazd a Individual.

ZDROJ | autoblog.com

Jedným z najväčších prekvapení pri predstavení bolo, že finálny dizajn sa takmer nezmenil v porovnaní s konceptom Mission E, ktorý bol ocenený práve cenou za dizajn. Auto však nie je len pekné, koeficient odporu vzduchu je 0,22.

ZDROJ | autoblog.com

Pri tomto type áut je často zbytočné sa aj pozerať do kufra, teda ak tam nechcete odložiť kabelku svojej milenky, no Porsche trochu v tomto smere prekvapilo. Taycan aj pred prednou kapotou ponúka úložný priestor,  ktorý je štedrejší, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

ZDROJ | autoblog.com

Interiéru dominuje štvorica displejov, zaujímavo znejú elektricky ovládané výduchy vetrania a výrobca ponúka variant interiéru aj bez použitia kože.

ZDROJ | autoblog.com

Ceny za verzie Turbo a Turbo S začínajú na 150 000 amerických dolárov, elektromobil sa už teraz dá predobjenať a prví majitelia ho budú mať do konca tohto roku. Počas budúceho roku však prídu na trh aj lacnejšie varianty, nakoľko Taycan je  štedro upraviteľný.

Zdrojelectrek.co,autoblog.com

Komentáre k článku