16 automobiliek spustilo kampaň propagujúcu elektromobily

Rok 2018 sa má stať tým, kedy si omnoho viac spotrebiteľov vyberie elektromobil ako svoje ďalšie auto. Zodpovedná za to má byť ich propagačná kampaň, do ktorej sa zapojilo 16 automobiliek.

Výrobcovia automobilov za veľkou mlákou skutočne chcú, aby si tamojší trh začal viac kupovať elektromobily. Dosiahnuť to chcú rozsiahlou kampaňou, do ktorej sa zapojilo zatiaľ 16 veľkých automobilových spoločností.

V projekte Šoférujte zmenu. Šoférujte elektricky. sú zapojené značky ako BMW, Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Subaru, Toyota, Volkswagen a Volvo. Okrem súkromných spoločností sa ho zúčastnili aj štyri americké štáty New York, Connecticut, Massachusetts a New Jersey.

ZDROJ | BMW

Ich cieľom bude informovať potenciálnych zákazníkov o výhodách kúpy elektromobilu namiesto automobilu na fosílne palivo. Medzi hlavné argumenty patrí široký výber vozidiel poháňaných elektrinou aj ich čoraz dostupnejšia cena. Presvedčiť chce spotrebiteľov kampaňou ešte skôr, ako vkročia do obchodu. Podľa štatistík totiž 9 z 10 zákazníkov vie, o aký pohon majú záujem už pred vstupom do predajne.

Na oficiálnej stránke sa spomínajú ďalšie dôvody na prechod ku elektromobilu. Tie zahŕňajú technologické inovácie, väčšiu zábavu pri šoférovaní či prispievanie k lepšej udržateľnosti životného prostredia.

Štatistika z roku 2015 hovorí, že zatiaľ čo niektorým európskym krajinám sa v počte elektromobilov pomerne darí, USA je ďaleko za štátmi ako Nórsko (33,1 % podiel elektromobilov), Holandsko (5,7 %) či Spojené kráľovstvo (1,2 %). V Spojených štátoch amerických je podiel zaregistrovaných elektromobilov len 0,8 %. Je preto len logické, že USA je štátom, kde táto iniciatíva vznikla.

Niečo podobné by sme určite privítali aj u nás. Doteraz môžeme využiť len malú finančnú výpomoc v podobe 5 000 € na elektromobil a 3 000 € na hybrid, čo navyše sťažuje zdĺhavé vyplácanie.

ZdrojDrive Change, Drive Electric

Komentáre k článku