10 najspoľahlivejších automobilov za rok 2020, na vrchole je Mazda

ZDROJ | Consumer Reports

Consumer Reports, nezávislá neziskovka z USA, ktorej cieľom je zbierať a vyhodnocovať informácie o produktoch každodenného využitia, aj tento rok vytvorila zo stoviek tisíc hodnotení rebríček najspoľahlivejších automobilov roka. V top trojke sa ocitli automobilky Mazda, Toyota a Lexus.

Dlhé roky sa na čele rebríčka držala Toyota a jej dcérska spoločnosť Lexus. Túto dvojku však z pomyselného trónu zosadila iná japonská značka, Mazda. Tá sa ocitla na čele rebríčka po prvýkrát v histórii.

Mazde sa to podarilo nie len kvôli spoľahlivosti svojich aktuálnych modelov, ale aj vďaka motorom, 6-stupňovej automatickej prevodovke (Toyota využíva stále CVT).

Na vrchu rebríčka jednotlivých modelov je Mazda MX-5, ktorá dosiahla skóre 98 zo 100 možných bodov. Modely CX-30, CX-3 a CX-5 tiež dopadli veľmi dobre s hodnotením 95, 87 a 85 bodov. Model 3 ale napríklad získal len 64 bodov, čo je iba mierne nadpriemer.

ZDROJ | Consumer Reports

Prekvapením je štvrté miesto, to obsadil americký Buick, ktorý bol predtým na 14. priečke. Piate miesto si zaslúžila Honda, 6. juhokórejský Hyundai. Najlepšou automobilkou z Európy je Porsche, ktoré je na 9. mieste, BMW je na 12. mieste, Audi na 14. To sú tri najspoľahlivejšie európske automobilky, podľa Consumer Reports. Rebríčku kraľujú japonské automobilky, v prvej desiatke je ich 5.

ZDROJ | Consumer Reports

Rebríček spoľahlivosti je založený na predikcii Consumer Reports podľa dlhoročných skúseností. Používatelia bodujú aktuálne modely na trhu a priraďujú im body. Z toho následne vznikne rebríček najspoľahlivejších vozidiel súčasnosti a teda aj konkrétnych automobiliek. Priemerné hodnotenie spoľahlivosti sa podľa CR pohybuje na úrovni 41-60 bodov.

ZDROJ | Consumer Reports

Na to, aby mohla byť značka hodnotená, musí mať podľa CR minimálne dva modely na trhu a CR musí mať dostatok dát, hodnotení, z prieskumu.

Organizácia Consumer Reports bola založená ešte v roku 1936, no logicky vtedy fungovala v off-line svete. Dodnes sa však venuje testovaniu produktov z najrôznejších oblastí, automobily nevynímajúc. Vďaka internetu sa z nej stala organizácia s obrovským množstvom dát od reálnych používateľov, vďaka čomu je možné považovať rebríčky hodnotení za hodnoverné.

ZdrojConsumer Reports

Komentáre k článku