1 900 koní v elektromobile? Nech sa páči, Pininfarina Battista

Od októbra minulého roka sme sa dozvedali o pripravovanom elektromobile budúcnosti, sci-fi vozidle s extrémnym výkonom a dizajnom od azda najslávnejšieho automobilového štúdia na svete. Dnes nastal deň D a Pininfarina odhalila model Batista, ktorý ponúkne neuveriteľných 1 900 koní výkonu!

ZDROJ | Pininfarina

Pininfarina Batista je unikát z každej strany. Stačí sa pozrieť na dizajn tohto hyperšportu a je každému jasné, že toto nebude mať limiter na 250 km/h. To, čo ale Pininfarina natlačila pod kapotu nečakal asi nikto. Kapota i celé telo je vyrobené z uhlíkových vlákien.

ZDROJ | Pininfarina

Len pre informáciu. Pininfarina Battista je modelom automobilky Automobili Pininfarina, ktorú vlastní indický gigant Mahindra&Mahindra (Mahindra Group). Pininfarina SpA iba pre Automobili Pininfarina vytvorila tento dizajn. Na vozidle spolupracovali aj inžinieri z Mahindra Racing Formula E tímu či bývalí inžinieri z Porsche a Bugatti.

ZDROJ | Pininfarina

Nejde tak o žiadny indický výmysel, ale reálny stroj, ktorý má hlavne prilákať pozornosť. Reálne modely, ktoré chce automobilka predávať masovejšie budú pripravované SUV modely na rovnakej platforme, ako model Battista. Battista je mimochodom meno zakladateľa spoločnosti Carrozzeria Pininfarina z roku 1930. Battista však znamená aj Krstiteľ.

ZDROJ | Pininfarina

Ale späť k samotnému vozidlu. Battista ponúkne výkon 1 900 koní a krútiaci moment 2 300 Nm. Pamätá si ešte niekto na Bugatti Chiron (1 500 koní, 1 600 Nm)? Ak sa čudujete, odkiaľ Pininfarina Battista získala také extrémne pohonné ústrojenstvo, stačí sa pozrieť na Rimac C-Two s 1 914 koňmi! Áno, chorvátska automobilka pomáhala Pininfarine pri budovaní tejto beštie.

https://www.youtube.com/watch?v=VgUakD7sB6U

Konkurencia? Prakticky žiadna, pretože Rimac i Pininfarina budú svoje extrémnosti vyrábať v malosériových edíciách, takže z tých par tisíc multimiliardárov z celého sveta im veľa neubudne.

ZDROJ | Pininfarina

Battista zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 2 sekundy (asi to zatiaľ nedokázali zmerať :)). Maximálna rýchlosť má pokoriť métu 400 km/h, no Battista má mať schopnosti ísť až na hranicu 300 míľ/h, čo je vyše 480 km/h.

Interiér má byť totálny luxus, vytvorený z výhradne exkluzívnych materiálov. Pred vodičom je trojica displejov a minimum ovládacích prvkov. Zjavne väčšina funkcií bude ovládaných hlasom, alebo dotykom. Spolujazdec si tiež užije luxus. Zaujímavo pôsobí rozdielne sfarbenie sedadiel a časti palubovky.

ZDROJ | Pininfarina

V podlahe a všade, kde sa len dá sú batérie. Ich celková kapacita má byť 120 kWh, čo je dostatok energie na zhruba 450 km jazdy, no len tej bežnej. Pri využití extrémneho výkonu bude dojazd klesať exponenciálne. Chýbať nemá ani rýchlonabíjanie, no automobilka nešpecifikuje o aké presne pôjde.

ZDROJ | Pininfarina

Pininfarina Battista sa bude vyrábať v mestečku Cambiano pri Turíne v Taliansku v malosériovej edícii 150 kusov (50 ks pre USA, 50 ks pre Európu a 50 ks pre Áziu a Stredný východ). Na celý proces má dohliadať Paolo Pininfarina, vnuk zakladateľa spoločnosti a aktuálny predseda predstavenstva. Cena tejto beštie pritom nebude až taká extrémna, ako pri Bugatti Chiron. Má sa pohybovať na úrovni 2-2,5 milióna dolárov. Chiron v základnej výbave stojí 2,5 milióna.

ZDROJ | Pininfarina
ZDROJ | Pininfarina
ZDROJ | Pininfarina

ZdrojPininfarina

Komentáre k článku