Toyota Fine-Comfort Ride – nový koncept, ktorý jazdí na palivové články

Toyota v priebehu Tokyo Motor Show, ktorá sa uskutoční budúci víkend, plánuje predstaviť nový koncept auta. Čo môžeme očakávať od Toyota Fine-Comfort Ride?

ZDROJ | Toyota

Nie, nejedná sa o ďalšie elektrické auto. Toyota tentokrát vsadila na palivové články, ktoré sa využívajú pri vodíkových autách, tzv. fuel cells. Elektrická energia sa získava spaľovaním vodíka s kyslíkom, čiže jediným exhalátom, ktorý je vylučovaný, je vodná para.

Sľubovaný dojazd tak predstavuje 1 000 kilometrov na jedno tankovanie, čo je v porovnaní s elektromobilmi revolúcia. Za zmienku stojí samotné nabíjanie, ktoré má trvať iba 3 minúty.

Samotný koncept automobilu vyzerá ako minivan z budúcnosti. Má ísť o prémiové vozidlo ktoré z vnútra bude vyzerať ako pohodlná obývacia miestnosť. Sedadlá sú polohovateľné, takže si z interiéru môžete bez problémov vytvoriť aj priestor pre kancelárske mítingy.

ZDROJ | Toyota

Pozrite siVodíkový kamión Toyota vyráža na cesty

Futuristicky tiež pôsobí možnosť si z okien vytvoriť obrazovky. Toyota sa zamerala na pohodlie a príjemný pocit z jazdy. Kapacita auta je šesť ľudí. Musíme uznať, že interiér sa Toyote skutočne podaril.

Zdá sa, že aj Toyota má čo ponúknuť a už sa nevieme dočkať Tokyo Motor Show, kedy sa na koncept Toyota Fine-Comfort Ride môžeme pozrieť v celej svojej kráse.

Podobne ako elektrické automobily, ani autá na palivové články nevypúšťajú žiadne emisie CO2 do ovzdušia. Na rozdiel od elektromobilov ponúkajú autá na palivové články vyšší dojazd, rýchlejšie „tankovanie“ a hlavne možnosť efektívnejšieho využitia miesta v aute, keďže absentuje veľká batéria.

ZDROJ | Toyota

Pozrite siToyota chce vodíkové autobusy, poslúžia aj ako núdzové generátory

Zároveň, autá na palivové články nepotrebujú systém nabíjacích elektro-staníc, ktorých je v Európe stále nedostatok. Čo na tento odvážny nápad poviete? Napriek tomu, že sa jedná o koncept veríme, že sa podobného auta už o pár rokov dočkáme.

Toyota predstavila auto na palivové články už pred tromi rokmi, tak uvidíme, ako vývoj tejto technológie pokročil.

ZdrojToyota

Komentáre k článku