ZNAČKY | Nintendo – herný gigant z Japonska zabáva už 127 rokov

Spoločnosť Nintendo dnes poznajú ako najmladší hráči, tak aj staršie generácie, ktoré zažili počiatky výpočtovej techniky. Málokto ale vie, že Nintendo vôbec nezačalo ako výrobca hracích konzol a trvalo dlho, kým sa k videohrám vôbec dostal.

Pozrite si aj ďalšie príbehy svetových spoločností v našom seriáli ZNAČKY.

V skratke…

Názov spoločnosti: Nintendo Co., Ltd.

Sídlo: Kjóto, Japonsko

Vznik spoločnosti: 23. september 1889

Zakladateľ: Fusajiro Yamauchi

Predstavitelia: Tasumi Kimishima (Prezident), Shigeru Miyaomoto (Zástupca riaditeľa)

Forma spoločnosti: spoločnosť s ručením obmedzeným

Akciové trhy: TYO (Tokyo Stock Exchange)

Počet zamestnancov: 5 166

Pôsobenie: celosvetovo

Web: www.nintendo.com

Počiatky spoločnosti siahajú až do roku 1889, dávno predtým, než vznikla prvá videohra. Dňa 23. septembra založil Fusajiro Yamauchi spoločnosť Nintendo Koppai na výrobu a predaj hracích kariet pre hru Hanafuda. Podniku sa darilo napriek štátnemu zákazu hazardných hier. Karty od Yamauchiho pod túto reguláciu nespadali, vďaka čomu rýchlo nabrali na popularite.

V roku 1949 sa názov spoločnosti zmenil na Nintendo Karuta Co., Ltd. O správnom preklade názvu Nintendo sú stále dohady. Najčastejšie sa však objavuje preklad, ktorý názov vykladá ako frázu „Svoje šťastie prenechaj na starosť nebesám“ iní však tvrdia, že správny preklad je: „Chrám slobodnej hanafudy“.

ZDROJ | Wikipedia

Časom začala spoločnosť vyrábať rôzne druhy kariet, pričom najpopulárnejší bol balíček s vyobrazením Napoleóna. Popularita kariet od Nintenda naďalej stúpala a podnik sa rozrastal. V roku 1907 sa Nintendo Koppai spojilo so spoločnosťou Japan Tobacco & Salt Corporation, vďaka čomu sa balíčky kariet dostali do predajní tabaku po celej krajine.

ZDROJ | Duarcain Blog

V roku 1929 odišiel Fusajiro Yamauchi do dôchodku a do kresla riaditeľa spoločnosti sa posadil Sekiryo Yamauchi. Ten na svojom poste vydržal dvadsať rokov, pričom stihol Nintendo premenovať na Yamauchi Nintendo and Co. V roku 1949 odišiel Sekiryo do dôchodku z dôvodu prekonania mŕtvice, ktorej kvôli komplikáciám podľahol.

Pozrite siZNAČKY | Nikon – 100 rokov inovácií z Japonska

Tretím prezidentom Nintenda sa tak stal Hiroshi Yamauchi, ktorý sféru podnikania spoločnosti posunul do 21. storočia. Inšpiráciou sa preňho stala služobná cesta do USA, ktorú Hiroshi podnikol v roku 1956. V USA vyjednával Hiroshi licenciu na použitie Disney postavičiek na hracích kartách Nintenda. Komerčný úspech Disney ho zaujal natoľko, že si zaumienil dobyť svet značkou Nintendo.

ZDROJ | beforemario

V roku 1963 sa spoločnosť premenovala na Nintendo Co, Ltd a začala experimentovať v rôznych sférach podnikania. Hiroshi to skúšal s taxislužbou, televíznou stanicou či dokonca s hodinovými hotelmi. Všetky tieto pokusy skôr, či neskôr zlyhali a akcie Nintenda klesli na rekordné dno.

Spoločnosti sa konečne podarilo vstúpiť na správny trh. Začali vyrábať hračky pre deti. Prvou hračkou od Nintenda bola takzvaná Ultra Hand, ktorú vytvoril vo svojom voľnom čase Gunpei Yoko, vtedajší údržbár v Nintende. Vedeniu spoločnosti sa jeho nápad zapáčil natoľko, že sa rozhodol Gunpeia presunúť do divízie „Nintendo Games“, kde sa ujal role produktového vývojára.

ZDROJ | beforemario

Pod jeho vedením vydalo Nintendo niekoľko úspešných hračiek, vrátane svetelných pištolí. Na tie sa v nasledujúcich rokoch Nintendo sústredilo najviac aj vďaka Masayukimu Uemurovi, ktorý predtým pracoval v spoločnosti Sharp. Nintendo Beam Gun slúžili spoločnosti ako vstupenka do herného biznisu.

ZDROJ | beforemario

V roku 1974 sa Nintendu podarilo zaistiť si práva na predaj konzoly Magnavox Odyssey v Japonsku. Len tri roky na to už Nintendo predávalo svoj prvý vlastný hardvér, Color TV-Game. Nintendo vydalo až päť generácií tejto domácej hernej konzoly, pričom dokopy sa z nich predalo až päť miliónov kusov. Prvá konzola Color TV-Game 6 obsahovala šesť verzií hry Light Tennis, ktorá bola vlastne kópiou hry Pong od Atari. Hra sa dala hrať solo ale aj v režime dvoch hráčov.

ZDROJ | Wikipedia

Len týždeň po vydaní Color TV-Game 6 vydalo Nintendo konzolu Color TV-Game 15, ktorá mala na rozdiel od Game 6 dve ovládače na kábli. Herná ponuka konzoly však bola obohatená len o niekoľko ďalších verzií hry Light Tennis.

Pozrite siZNAČKY | YouTube – história giganta v skratke

Následujúca konzola Color TV-Game Racing 112 sa už stala v hernej histórii ikonickou vďaka svojmu dizajnu, ktorý mal poskytnúť čo najlepší dojem z šoférovania 8-bitovéh autíčka na obrazovke. Ku konzole sa dali pripojiť aj klasické ovládače, čo sprístupňovalo režim pre dvoch hráčov.

ZDROJ | Wikipedia

Po inovatívnej konzole Racing 112 sa Nintendo vrátilo ku klasickému dizajnu. Ďalšia konzola Color TV-Game Block Breaker umožňovala hrať hru Block Breaker, čo bola vlastne kópia hry Breakout od Atari.

Posledným počinom tejto série bola konzola Computer TV-Game, ktorá obsahovala hru Computer Othello. Táto hra bola na svoju dobu relatívne pokroková, pretože umožňovala hrať komplikovanú stolovú hru proti počítaču.

ZDROJ | Wikipedia

Popri vydávaní domácich herných konzol sa Nintendo venovalo aj výrobe hracích automatov. Tieto produkty síce Nintendu prinášali slušný zisk, no Gunpei Yokoi, herný dizajnér Nintenda, prišiel s úplne novým nápadom. Keď jedného dňa cestoval rýchlovlakom, všimol si muža, ktorý si krátil čas vo vlaku hraním sa s kalkulačkou.

To Gunpeiovi vnuklo nápad vytvoriť prenosnú hernú konzolu s LCD displejom. Takto sa zrodila konzola Game & Watch, ktorá sa predávala po celom svete. Game & Watch sa predala s hrou už predprogramovanou do hardvéru, takže si hráč musel pre každú hru kúpiť novú konzolu.

ZDROJ | Pocket Gamer

V tom istom roku sa Nintendo snažilo preraziť na americkom trhu s herným automatom Radar Scope. Predajcom sa podarilo predať len tretinu objednaných automatov a Nintendo nemalo dostatok financií na výrobu úplne nových automatov s novou hrou. Nintendo sa preto rozhodlo automaty prerobiť na hranie inej hry.

Prvým návrhom bolo získanie licencie na postavy z rozprávky Pepek námorník. To sa Nintendu nepodarilo a tak boli nútení vytvoriť si vlastné postavičky. Úlohou bol poverený, dnes už preslávený, Shigeru Miyamoto.

ZDROJ | Nintendo Wikia

Ten sa rozhodol vytvoriť platformovú skákačku, v ktorej účinkoval záporák Donkey Kong, hrdina Jumpman a jeho priateľka Pauline. Americkej pobočke Nintendo sa tieto mená nepozdávali a tak im Yamauchi dovolil zmeniť mená všetkých postáv, okrem Donkey Konga.

Vedeli ste, že…

Keď sa Nintendo of America snažilo vymyslieť meno hlavnej postavy novej hry, do miestnosi vošiel prenajímateľ kancelárií a žiadal zaplatenie účtov. Volal sa Mario Segale. V tom momente sa zrodil maskot Nintenda – Mario.

Hra od Yamauchiho zožala obrovský úspech, na ktorom sa snažili profitovať aj iné spoločnosti. Universal Studios zažalovalo Nintendo z dôvodu porušenia ochrannej známky King Kong, ktorá sa nápadne podobala na Doney Konga. Nintendo nakoniec na súde vyhralo a Universal Studios im muselo vyplatiť 1,8 miliónov dolárov za spôsobené škody.

V Nintende sa medzitým pod vedením Yamauchiho vyvíjal nový systém, ktorý by dobyl obývačky po celom svete. Vedenie spoločnosti malo z počiatku problém presvedčiť dodávateľov hardvéru pre konzolu, pretože sa Nintendo snažilo stlačiť náklady na výrobu na minimum. Nakoniec to ale klaplo a vznikla konzola Famicom.

ZDROJ | Wikipedia

Vydanie konzoly Famicom sa nezaobišlo bez problémov. Niekoľko konzol obsahovalo chybný čip, ktorý spôsoboval mrznutie konzoly pri hraní hier. Nintendo stála výmena chybných konzol pol milióna dolárov. Nakoniec sa všetky problémy vyriešili a konzola za obdobie svojho života v rokoch 1986 až 2003 predala dokopy 4,44 miliónov kusov.

V tom istom roku prinieslo Nintendo kľúčovú hru Mario Bros, ktorá priniesla Mariovho brata, Luigiho. Hra sa najprv objavila na arkádových automatoch, no neskôr ju Nintendo prinieslo na každú kľúčovú konzolu a dokonca aj na počítače Apple II.

ZDROJ | Highretrogamelord

Na americký trh malo konzolu Famicom distribuovať Atari, no pred podpisom zmluvy sa Atari rozhodlo od dohody odstúpiť. Dôvodom bolo, že počas svojej návštevy v Nintende videli hru Donkey Kong bežať na konkurenčnej konzole ColecoVision a tak predpokladali, že Nintendo pracuje na zmluve aj s nimi.

Spätne sa zdá že Nintendo malo šťastie, že dohoda s Atari padla. Špekuluje sa totiž, že Atari si chcelo práva na vydanie Famicomu iba podržať kým vydajú vlastnú konzolu Atari 7800. Nintendo bolo teda nútené vydať Famicom na americký trh na vlastnú päsť s novým názvom a novým dizajnom. Prišiel Nintendo Entertainment System.

ZDROJ | The Vintage Machine

Vedeli ste, že…

Nintendo poskytovalo technickú podporu pre NES 24 rokov? Podpora musela byť ukončená z dôvodu nedostatku náhradných dielov, ktoré sa prestali vyrábať.

Obdobie, kedy sa NES snažilo presadiť na americkom trhu bolo poznačené krachom videoherného trhu. Množstvo nekvalitných konzol a hier spôsobilo prepad predajov a ľudia na konzoly zanevreli. Z tohto dôvodu sa Nintendo rozhodlo zakryť skutočný účel NES tak, že ku konzole pribalilo robota R.O.B. Ten mal navodiť pocit, že si ľudia vlastne kupujú hračku a nie konzolu a takto aj smeroval celý marketing konzoly.

V roku 1989 sa rozhodlo Nintendo využiť skúsenosti s prenosnými konzolami Game & Watch a vymeniteľnými cartridgmi z NES. Takto vznikla prenosná konzola Game Boy. Displej konzoly síce nemal podsvietenie, no vďaka tomu vydržala na dvoch AAA batériách bežať až 10 hodín a zároveň si udržať dostupnú cenu 89,95 dolárov. Game Boy bol už od začiatku mimoriadne úspešný a dokopy sa predalo 118,69 miliónov kusov.

ZDROJ | Nintendo Wikia

Vedeli ste, že…

Game Boy bol prvou konzolou, ktorá sa dostala do vesmíru? Vyniesol ju tam ruský kozmonaut Aleksandr Serebrov aby mohol hrať Tetris.

Zatiaľ čo Game Boy prinášal firme ovocie, vývojári Nintenda pracovali na ďalšej hernej konzole, Super Famicom, respektíve Super Nintendo Entertainment System. Táto konzola utkvela mnohým ľuďom v pamäti vďaka svojmu futuristickému príslušenstvu Power Glove, ktorú pre Super Famicom predával Mattel.

Popularite SNES na americkom trhu pomohol film The Wizard, ktorého príbeh sa celý točí okolo turnaja v hre Super Mario Bros. 3. Film síce nebol úplne kvalitný, no splnil svoj účel ako reklama na SNES.

Nintendo neskôr naviazalo na tento film a zorganizovalo turnaj Nintendo World Championship, ktorý sa konal v tridsiatich mestách na území USA, pričom finále sa odohralo v priestoroch Universal Studios. Celkovo Nintendo investovalo 25 miliónov dolárov do marketingu konzoly v USA.

ZDROJ | Wikipedia

V tomto období sa odohrala udalosť, kedy Nintendo urobilo zrejme najväčšiu chybu vo svojej histórii. Celé sa to začalo v roku 1988, keď sa Nintendo dohodlo so Sony, aby vytvorili externú CD mechaniku pre SNES. Počas vývoja sa z externej mechaniky stala samostatná konzola SNES-CD.

Sony chcelo vlastniť plné práva na všetky vydané hry pre túto konzolu, čo sa Nintendu nepáčilo. Deň po predstavení konzoly na výstave CES oznámilo Nintendo, že prídavnú CD mechaniku vyrobí v spolupráci s Phillipsom.

ZDROJ | Popular Mechanics

Nintendo sa snažilo vzťahy so Sony napraviť a tak im udelili právo pokračovať vo vývoji konzoly, ktorá by vedela prehrávať SNES tituly, no Sony od toho upustilo. Takto vznikla obrovská konkurencia pre Nintendo, konzola PlayStation. Ak by Nintendo a Sony nerozviazali spoluprácu, nie len že by nikdy nevznikol PlayStation, ale dokonca ani Xbox, pretože ten bol priamou odpoveďou Microsoftu na PlayStation.

Ďalším hardvérom z dielní Nintenda bola konzola Virtual Boy, ktorá mala slúžiť na hranie hier vo virtuálnej realite. Konzola bola mimoriadne neúspešná z viacerých dôvodov, ktoré sme popísali v našom seriáli Najväčšie prešľapy tech sveta. Virtual Boy bol v tichosti stiahnutý z predaja len rok po svojom uvedení na trh.

Pozrite siNPTS | Nintendo Virtual Boy – virtuálna realita z roku 1995

Novou nádejou pre Nintendo bola ďalšia domáca konzola Nintendo 64, ktorá dostala názov po 64-bytovej architektúre procesora. S konzolou boli predstavené hry Super Mario 64, Star Fox 64 či Zelda 64, ktoré využívali silu novej konzoly. Nintendo 64 vyšiel celosvetovo v roku 1996.

ZDROJ | Wikipedia

 

Nová konzola síce bola po hardvérovej stránke bezkonkurenčná, no ako médium pre hry používala stále cartridge systém. Tie síce ponúkali rýchle načítavanie hier, no boli príliš drahé a ich kapacita nestačila na vtedajšie hry. To sa prejavilo najviac v momente, keď tvorcovia hry Final Fantasy oznámili, že už nebudú vyvíjať hry pre Nintendo a presúvajú sa na konkurenčný PlayStation, ktorý mal CD mechaniku. Ich rozhodnutie nasledovalo niekoľko ďalších herných vývojárov a Nintendo 64 ostalo odkázané na štúdiá, ktoré patrili pod Nintendo.

Vedeli ste, že…

Nintendo muselo hráčom Mario Party zaslať športové rukavice? Hra bola totiž tak náročná, že pri intenzívnom hraní spôsoboval ovládač poranenia ruky.

Mohlo by sa zdať, že osud Nintendu v tom roku neprial, no opak bol pravdou. V tomto období totiž vznikal unikátny titul pre Game Boy, ktorý naštartoval mániu po celom svete, Pokémon. Prvý diel Pokémon Red and Green, bol veľmi úspešný a Nintendo naňho naviazalo už desiatkami pokračovaní.

O dva roky prišla nová generácia Game Boy s podtitulom Color, ktorá bola spätne kompatibilná s predchádzajúcou konzolou a hry tentoraz prinášala vo farbe. Game Boy Color dostal niekoľko zaujímavých príslušenstiev, medzi ktoré patrí napríklad Game Boy Camera, ktorá umožňovala používateľom odfotiť svoju tvár do hry, alebo tiež Game Boy Printer, ktorá slúžila na tlačenie obrázkov z hier alebo fotografií z Game Boy Camera.

Nintendo snažilo oživiť Nintendo 64 novým príslušenstvom Disk Drive, ktoré ku konzole pridávalo mechaniku na magnetické disky. Nintendo 64DD však prišlo neskoro a hier na tomto médiu vyšlo len niekoľko, čo zapríčinilo neúspech tohto príslušenstva.

V roku 2001 uviedlo Nintendo na trh hneď dve konzoly. Ako prvá na trh prišla prenosná konzola Game Boy Advance, ktorá mala oproti svojmu predchodcovi nový tvar, ktorý lepšie padol do ruky. Advance zvládalo hry s oveľa lepšou grafikou a rýchlo sa stalo hitom. Nintendo vyrábalo Advance až do roku 2010 pričom celkovo predalo 81,51 miliónov kusov po celom svete.

Následníkom Nintendo 64 bola konzola s pracovným názvom Dolphin. Názov sa neskôr zmenil na GameCube, čo viac odpovedalo dizajnu konzoly. Nintendo sa konečne poučilo z ignorovania moderných médií a rozhodlo sa pre distribuovanie hier použiť disky.

Išlo však o špeciálne 8 centimetrové zmenšeniny DVD, takže si hráči na konzole nemohli prehrať filmy z klasických DVD diskov. Čiastočným riešením bolo zakúpenie hybridnej konzoly Panasonic Q, ktorá kombinovala DVD prehrávač s GameCube. To ale nestačilo a hráčov si na svoju stranu získalo Sony s konzolou PlayStation 2, ktorá umožňovala prehrávať DVD filmy natívne.

Rok 2003 so sebou priniesol ďalšiu verziu Game Boy Advance, tentoraz s prívlastkom SP. Konštrukcia sa tentoraz zmenila na sklápateľné „véčko“, vďaka čomu bola konzola ešte kompaktnejšia ako predtým.

Postupne predaje prenosných aj domácich konzol klesali a Nintendo potrebovalo nový hit ako soľ. To sa im nakoniec podarilo s ďalšou prenosnou konzolou. Nintendo DS ohúrilo celý herný svet dvomi dotykovými displejmi, ktoré sa ovládali stylusom. Spoločnosť navyše oznámila, že pracuje na ďalej konzole s kódovým označením Revolution. DS prinieslo aj revolučný diel Mario Kart DS, ktorý ako prvý podporoval hru pre viac hráčov cez Wi-Fi.

ZDROJ | Nintendo

Vedeli ste, že…

Nintendo of America vlastní 10% podiel v baseballovom tíme Seattle Marnes? Cez Nintendo DS sa dokonca dalo objednávať na štadióne občerstvenie.

V roku 2005 na hernej výstave E3 predstavilo Nintendo novú konzolu Wii. Nápad na Wii vznikol už v roku 2001 pri vydaní GameCube. Shigeru Miyamoto, herný dizajnér ktorý stál pri vývoji Wii, prezradil, že Nintendo nechcelo konkurovať ostatným konzolám hrubou silnou. Chceli priniesť revolučný spôsob interakcie konzoly s hráčom.

Revolúcia v ovládaní spočívala v pohybových ovládačoch Wii Remote, ktoré prenášali pohyb hráčov do hier. Skalní fanúšikovia síce neboli z konzoly úplne nadšení, no Nintendo konzolu necielilo na nich.

Chceli k obrazovkám získať ľudí, ktorí hry vôbec nehrajú a to sa im aj podarilo. Jednoduché ovládanie a zábavné tituly zabezpečili 101,06 miliónov predaných kusov. Wii porážalo konkurenciu napriek tomu, že malo najslabší hardvér.

ZDROJ | USgamer

Na Wii vychádzal hit za hitom a to sa týkalo aj príslušenstva. Najväčší úspech zožala doska Wii Balance Board, ktorá bola pribalená k hre Wii Fit. Nintendo si takto získalo ďalšiu skupinu zákazníkov, tých, ktorí chceli športovať pred televízorom.

Vedeli ste, že…

Wii Fit sa v prvom týždni predaja umiestnilo na prvej priečke v rebríčku predajov. Druhý týždeň hra vypadla z rebríčka Top 40. Dôvodom bolo, že počas prvého týždňa sa hra úplne vypredala.

V roku 2008 sa DS dočkalo novej verzie s názvom DSi po ktorej neskôr prišla aj väčšia verzia DSi XL. DSi obsahovalo dve digitálne kamery a hlavne nový internetový obchod DSi Shop, kde si mohli hráči kupovať hry digitálne.

S ďalšou generáciou DS sa Nintendo snažilo naskočiť na fenomén 3D obrazu. Nové Nintendo 3DS disponovalo 3D displejom, ktorý nevyžadoval 3D okuliare. Nechýbal ani zabudovaný gyroskop, vďaka čomu mohli hry zakomponovať aj pohybové ovládanie a dvojitý fotoaparát umožňoval fotiť 3D fotky.

Niekoľko hier využívalo tieto kamery aj pre zmiešanú realitu. Nintendo chcelo s 3DS naviazať na motiváciu k pohybu, ktorú predtým propagovalo Wii a tak do systému zakomponovali systém odmien, ktorý hráčov motivoval urobiť s 3DS čo najviac krokov.

ZDROJ | Nintendo Wiki

Súčasne s vývojom 3DS vznikala aj nová domáca konzola s krycím názvom Project Cafe. Z tohto projektu vznikla konzola Wii U, ktorá priniesla Wii U GamePad – 6,2 palcový tablet ako ovládač. Konzola bola verejnosťou prijatá vlažne a k popularite jej nepomohla ani absencia multiplatformových titulov.

Electronic Arts, Ubisoft aj Activision sa chvíľu snažili pre Wii U vyvíjať hry, no nakoniec platformu opustili z dôvodu slabého hardvéru oproti konkurencii. Tablety boli síce v období vydania Wii U populárne, no slabý hardvér a absencia poriadnych titulov odsúdila Wii U na neúspech.

Nintendo 3DS dostalo ešte jednu verziu, 2DS. Tá sa od svojho predchodcu líšila absenciou 3D technológie a novou plochou konštrukciou. Po hardvérovej stránke bolo 2DS identické s 3DS. Vďaka tomu boli všetky hry z predchádzajúcej generácie plne kompatibilné.

Po vydaní konzoly Satoru Iwata, ex-prezident spoločnosti, priznal slabú popularitu 2DS. Ľudia o konzole buď vôbec nevedeli, alebo voči nej boli skeptický. Cena 2DS rýchlo klesala, pričom dnes sa dostala pod hranicu 100 €.

V roku 2015 sa začali objavovať prvé dohady o novej konzole s krycím názvom NX. O rok neskôr Nintendo potvrdilo, že pracuje na novej konzole a jej titulnou hrou bude The Legend of Zelda. Špekulovalo sa, či pôjde o nástupcu Wii U, alebo 3DS. Najprv vedenie firmy tvrdilo, že NX nenahradí ani jednu z týchto konzol a vývoj na nich bude pokračovať paralelne. Nakoniec sa ale Wii U prestalo predávať krátko po oficiálnom uvedení NX z dôvodu slabých predajov.

NX sa dočkalo oficiálneho oznámenia v októbri 2016, pričom dostalo oficiálny názov Nintendo Switch. Nintendo prezentovalo Switch v niekoľkých živých prenosoch, kde ukazovali jej schopnosti. Switch je na prvý pohľad prenosná konzola, ktorú je možné transformovať na domácu konzolu zasunutím do dokovacej stanice.

Ovládače na oboch stranách obrazovky sú odpojiteľné, čo umožňuje konzolu využívať rôznymi spôsobmi. Pre pohodlnejšie hranie slúži ovládač Switch Pro, ktorý má tradičnejší tvar. Switch poháňa čip NVIDIA Tegra X1 s 4 GB RAM. Hry sa prenášajú typicky na cartridgoch, no dostupná je aj interná pamäť s kapacitou 32 GB.

ZDROJ | Dualshockers

Do dnes trpí Switch nedostatkom hier, no to sa jej dá odpustiť vzhľadom na to, že je na trhu len niekoľko mesiacov. Prvé kusy mali pri vydaní nedostatky v kvalite spracovania a do dnes ľudia kritizujú Nintendo, že pri navrhovaní konzoly opustili svoj štandard kvality, ktorý bol pre nich v minulosti ikonický. Ak ale Nintendo dodrží svoje zvyky, tak sa v budúcnosti dočkáme vylepšenej verzie Switch, ktorá už bude vyladená po každej stránke.

Nintendo má aktuálne dobré smerovanie a s najnovšou konzolou Switch si získali mnoho nových fanúšikov, ktorí predtým Nintendo prehliadali. Nintendo za celú svoju históriu prinášalo najunikátnejší hardvér z celého priemyslu a bude zaujímavé sledovať, čo v budúcnosti ešte vymyslia. Najnovšie sa špekuluje o virtuálnej realite pre Switch.

Komentáre k článku