Prichádzajú ďalšie herné novinky pre fajnšmekrov

Zahrajte sa s nami aktuálne novinky zo sveta PC, PS a Xbox hier. O akciu a výbornú grafiku opäť nebude núdza.

Prey

Pôvodný Prey vyšiel ešte v roku 2006 a i keď mnohí od tejto hry veľa neočakávali, tak titul dokázal prekvapiť svojím originálnym poňatím a hrátkami s portálmi. Hlavnou postavou tu bol indián, no toho mal v dvojke vystriedať lovec odmien. Prvé videá pokračovania vytvorili veľký hype a všetci sa tešili na vydanie, ku ktorému bohužiaľ nikdy nedošlo.

Bethesda zrušila projekt a presunuli značku pod krídla štúdia Arkane, ktoré nám v minulosti prinieslo Dishonored. Nejde tu ale ani o remake jednotky, ani o jej pokračovanie, ale ako to sami autori nazvali, ide skôr o spirituálne pokračovanie.

ZDROJ | prey.bethesda.net

V príbehu odohrávajúcom sa v roku 2035 budete preskúmavať vesmírnu stanicu Talos I nachádzajúcu sa na orbite mesiaca. Zaujímavosťou ale je, že hra si pre svoje potreby pozmenila históriu. Totiž v časovej osi, v ktorej sa nachádzame, Kennedy prežil pokus o atentát. Dôsledkom toho vesmírny výskum napredoval omnoho rýchlejšie a nikdy nenastala stagnácia.

V 60. rokoch po prvýkrát došlo ku kontaktu s mimozemskou rasou Typhon. Rusi a Američania začali skúmať vlastnosti týchto tvorov a snažili sa o ich implementáciu do ľudského genómu. Ako to už býva, celý tento proces sa zvrtol a do obrazu vstupuje vaša postava vedca s menom Morgan Yu.

Výber pohlavia nechá hra v úvode na vás. Morgan trpí zo začiatku stratou pamäte a vašou úlohou bude zistiť, čo sa na stanici stalo a ako sa vyhnúť katastrofe. Celkovo príbeh je vyrozprávaný väčšinou prostredníctvom video a audio nahrávok, emailov, alebo cez vysielačku. Arkane nenechali nič na náhodu a kvitujem ich snahu vysvetliť fungovanie tohto sveta dopodrobna.

V samotnej hre je už cítiť inšpiráciu hlavne klasikou System Shock, no určité podobnosti nájdete aj s Bioshockom, Deus Exom a logicky aj so sériou Dishonored. Z technického hľadiska vás grafika Prey neohúri, ale zato si získa vaše sympatie art štýlom či už prostredia, alebo nepriateľov. Hlavne inšpirácia art-decom vám môže pripomínať lokality z Bioshocku.

Príjemným spestrením je zmena tónu, ktorá je dosiahnutá vizuálnymi prostriedkami. Pôvodný čistý a sterilný dizajn je tu zasiahnutý nečakanými okolnosťami hry. Na škodu sú iba občasné slabšie textúry, alebo ich doskakovanie. Na to všetko sme už ale od enginu, ktorý Bethesda využíva, celkom zvyknutí. Príjemná je optimalizácia na PC, vďaka čomu hru plynulo rozbehnete aj na slabších mašinách. Na PS4 a Xbox One si hra väčšinou v pohode drží stabilných 30 fps.

ZDROJ | prey.bethesda.net

Dôležitú zmienku si zaslúži práca s priestorom. Je tu prítomný backtracking, a teda sa neraz stane, že sa budete vracať do pôvodných lokalít. Na rozdiel od iných hier to ale vôbec nevadí, práve naopak, návrat do týchto oblastí vám ukáže zmeny v priestore, ale taktiež vám vďaka novým schopnostiam umožní nachádzať úplne odlišné východy a objavovať priestory, ktoré vám boli spočiatku skryté.

Ďalším výborným doplnkom je samotná mimozemská rasa Typhon, a to hlavne v podobe drobných nepriateľov zvaných Mimic. Ich schopnosťou je, ako už názov napovedá, imitácia okolitých objektov. Vďaka tomu chytíte už po hodinke hrania paranoju z každého podozrivo položeného hrnčeka, alebo voľne pohodenej krabice.

Zaujímavé to začne byť hlavne v prípade, že sa ich vaším smerom vrhne viac, ako jeden a zrazu sa v chaose boja niektorí z nich stratia v priestore a vy sa spytujete samých seba, či tá stolička v tom rohu ešte pred minútou bola. Ostatní nepriatelia nepoberajú až toľko originality, ale to neznamená, že ich dizajn je zlý, práve naopak počas celej hry vás súboje s touto mimozemskou rasou neprestávajú baviť.

Môže za to aj optimálna náročnosť hry v kombinácii so solídnou umelou inteligenciou. Efekty hektického pohybu nepriateľov sú perfektné a nútia vás byť neustále v pohybe. Po zvukovej stránke je tu tiež kvalitne odvedená robota. Environmentálne zvuky spolu s muzikou pomáhajú vynikajúco tvarovať atmosféru.

Samotnú hudbu zložil Mick Gordon, ktorý sa postaral o jeden z najnadupanejších soundtrackov minulého roka v hre Doom. Tu sa nájdu podobne energiou nabité skladby, ale dominujú tu skôr výborne namiešané pomalšie kúsky. Špeciálnu pozornosť si zaslúžia hlavne songy pripomínajúce 80´s synťákovú ambientnú tvorbu.

Dabingu tiež niet čo vytknúť. Jedinou chybičkou krásy sa zdala byť občasná nevyvážená výška audia, no nešlo o nič tragické, čo by vám kazilo zážitok z hrania. Čo sa hrateľnosti týka, hlavnú FPS formu dopĺňajú rôzne RPG prvky v podobe skillov. Ponuka hry je dostatočne bohatá.

Môžete tu zlepšovať schopnosti ako hackovanie, opravovanie poškodenej techniky, fyzické dispozície, bojové schopnosti, alebo možnosti vášho obleku a vašej prilby so špeciálnym priezorom na analyzovanie mimozemšťanov.

ZDROJ | prey.bethesda.net

Neskôr sa vám vďaka skenovaniu mimozemských rás odomknú nové stromy skúseností umožňujúce využívať niektoré ich schopnosti. Zo zbraňového arzenálu máte k dispozícii klasiky ako veľký kovový kľúč, pištoľ s tlmičom a brokovnicu. Osviežuje to ponuka granátov, no hlavne nesmrtiaca zbraň vystreľujúca lepidlovú penu.

Pomocou nej môžete buď zmrazovať nepriateľov, alebo si vytvárať nové alternatívne cestičky v priestore, dostávať sa na ťažko dostupné miesta, zatarasovať priestory a podobne. Ak si spojíte vyššie spomenutú bohatosť priestorov, ponuku skillov a zbraní, tak si uvedomíte, že hra vám umožňuje obrovskú variabilitu postupovania cez lokality podľa vašich preferencií.

Môžete sa tu zameriavať iba na hlavný dej a ísť bezhlavo dopredu, postupovať potichu a vyhýbať sa kontaktu s nepriateľmi, alebo objavovať vedľajšie misie a skryté cestičky v priestore. Je preto ťažké posúdiť dĺžku hry, ktorá môže byť variabilná od 15 do 30 hodín.

Čerešničkou na torte je možnosť recyklácie predmetov, z ktorých si môžete vytvárať nové užitočné hračičky, alebo iný spotrebný materiál. Je to na jednej strane výsmech klasickej chorobnosti RPG hier zbierať každú blbosť, ktorú nikdy nevyužijete a na strane druhej to má nečakane výchovnú formu.

I keď si hra veľa vypožičiava z iných kvalitných sérií, ide si zároveň vlastným smerom a naozaj sa o nej nedá povedať, že by nebola originálna, práve naopak. Hra vás nevedie za ručičku, ale vás hodí rovno do priestoru. Prostriedky na zábavu tu sú, je len na vás, ako ich využijete.

Prey 2 v úlohe lovca odmien mohol byť super, no to sa už nikdy nedozvieme. Takto sme ale dostali úplne iný Prey, zábavný a hravý, no pokojne mohol mať aj iný názov, čím by menej iritoval fanboyov neexistujúcej dvojky.

Hodnotenie: 87%

Platformy: PC, PS4, XboxOne

Ready or Not

Ak obľubujete žáner taktických strieľačiek v podobe herných klasík, ako boli SWAT, alebo pôvodný Rainbow Six, tak môžete otvárať šampanské. Ready or Not by mal byť nepriamym nástupcom práve týchto hier a na rozdiel od posledného Rainbow Six: Siege ponúkne pomalšie tempo s dôrazom na strategizovanie.

ZDROJ | instant-gaming.com

Hru pripravujú Void Interactive, ktorí sa dušujú obrovským príklonom k realizmu a krvavosti. Chcú to dosiahnuť balistickou vierohodnosťou, ale aj možnosťou korigovania rýchlosti pohybu, a to aj pri nakláňaní cez prekážky a otváraní dverí. Hra má ponúknuť sólo kampaň, kooperačné hranie, ale aj PvP.

Dátum vydania: zatiaľ neznámy

Platformy: PC

Darksiders III

Ide o pokračovanie akčnej adventúry z roku 2012, ktorá prekvapila svojimi kvalitami a našla si nemalú fanúšikovskú základňu. V trojke sa zhostíte čarodejnice menom Fury. Tá bude na boj využívať svoj bič, ale aj mágiu. Fury bude mať za úlohu nastoliť rovnováhu medzi dobrom a zlom tým, že zničí sedem zhmotnených smrteľných hriechov.

ZDROJ | darksiders.com

Každý hriech bude reprezentovať iný boss a prostredia, v ktorých sa budú nachádzať, by mali byť vizuálne rozdielne. Autori vymenili pôvodný Phoenix engine za Unreal. Žánrovo pôjde o rýchlu sekačku s občasnými puzzle hádankami.

Dátum vydania: rok 2018

Platformy: PC, PS4, XboxOne

Destiny 2

Bungie a Activision vytvorili obrovský hype v roku 2014 svojou online sci-fi strieľačkou s RPG prvkami s názvom Destiny. Táto nafúknutá bublina ale spľasla okamžite po vydaní kvôli stavu, v akom bol titul vydaný. Postupom času bola hra opravená a našla si svojich priaznivcov.

ZDROJ | destinythegame.com

Dvojka prichádza s dvoma veľkými zmenami – bola ohlásená okrem konzol aj pre PC a bude obsahovať riadnu príbehovú kampaň. Zem sa tu ocitne pod útokom nového nepriateľa s názvom Red Legion. Rátať môžete s úplne novými postavami i neokukanými prostrediami.

Dátum vydania: 9. september 2017

Platformy: PC, PS4, XboxOne

Autor: Peter BAČA

Komentáre k článku