VELOR-X-TRIKE – elektrická štvorkolka, za ktorou sa každý otočí

O test novinky, montovanej v susedných Čechách, som požiadal ihneď, ako som ju uvidel na výstave eMOBIL pred bratislavskou Euroveou. Priznám sa, už dlho som sa na žiadne auto tak netešil, ako na VELOR-X-TRIKE.

Podľa reakcií môjho dvojročného syna však musím skonštatovať, že predsa len mal z tohto najlacnejšieho elektromobilu na Slovensku väčšiu radosť práve on. Vôbec ma to neprekvapuje.

VELOR-X-TRIKE je malá štvorkolka, za ktorou sa každý otočil. Pamätám si len jedno auto, ktoré takto pútalo pozornosť. Bol to Rolls-Royce Ghost – najdrahší model v našej redakčnej garáži. Čím to je?

Jednoducho VELOR-X-TRIKE je tak netradičné vozidielko, že každý si ho chcel nielen pozrieť, ale najradšej sa v ňom rovno odviezť. Dizajnom pripomína elektrický Renault Twizy, ktorý sa však na Slovensku nikdy nepredával. Inšpiráciu potvrdil aj Pavel Brída, spolutvorca VELOR-X-TRIKE, autor legendárneho Velorexu.

Elektromotor a 72V-45Ah batérie sa nachádzajú pod zadným sedadlom.

O pohon sa stará 2,8 kW elektromotor s 10 batériami (72V-45Ah), ktoré si môžete hravo vymeniť aj sami. Existuje aj slabšia verzia s 2,0 kW elektromotorom a 6 batériami, kde je deklarovaný dojazd kratší o 40 km. Náš model by mal podľa výrobcu prejsť cca. 110 km, pričom stovku viem určite potvrdiť.

Najlepšie na tomto autíčku sú nízke náklady, ktoré predstavujú pár desiatok centov na 100 km!

Interiér VELOR-X-TRIKE je doslova sparťanský. Všade sú tvrdé plasty, chýba klimatizácia. Naopak, prekvapí vás rádio aj s cúvacou kamerou.

Zabudnite však na komfort, aký máte aj v tom najlacnejšom bežne dostupnom aute so spaľovacím motorom. Rovnako aj na bezpečnosť. Plastová, vystužená karoséria, chýbajúce airbagy či podvozok bez poriadnych tlmičov sú skutočným adrenalínom.

K tomu si pridajte sparťanský interiér, po daždi možnú prítomnosť vody vo vnútri a zabudnite tiež na poriadne svetlá či elektrické prvky výbavy, ako napríklad ovládanie spätných zrkadiel. Napriek tomu vás VELOR-X-TRIKE bude baviť.

Je to autíčko, s ktorým budete radi cestovať do práce vo vašom meste, alebo v obci. Nabijete si ho doma zo zásuvky za približne 6 hodín. Dokonca si môžete priplatiť cúvaciu kameru s autorádiom.

Ja som vyskúšal aj trasu Senec/Bratislava, kde sa mi podarilo „z kopca“ dosiahnuť rýchlosť 52 km/h, pričom maximálka je výrobcom obmedzená na 45 km/h. Na ceste na mňa nik netrúbil a väčšiu časť trasy som sa zmestil aj za krajnicu, aby som neprekážal. Páčilo sa mi to.

Najmä v Bratislave istotne oceníte aj minimálne nároky na parkovanie. Ovládanie je jednoduché, aj preto môžete VELOR-X-TRIKE šoférovať už od 15 rokov. Zrýchlenie vás tiež bude baviť a celkovo sa s autom dokážete tak zžiť, že začnete rozmýšľať, prečo ostatní jazdia sami vo svojich veľkých SUV.

Veko nabíjacieho konektora nie je uzamknuteľné, hoci sa pod ním nachádza istič, ktorým elektromobil úplne vypnete.

Chýbala mi však klimatizácia, v horúcich letných dňoch je tak vhodnejšie úplne odstrániť plexisklo z výplne dverí. Za testovaný model zaplatíte po novom 5 500 €. Viem si ho predstaviť ako auto pre turistické prehliadky mestom, na nákupy, či pre handikepovaných ľudí. V tomto prípade je ale škoda, že na jeho kúpu nedostanete žiadnu podporu.

Pozrite si aj video z nášho testovania:

ZdrojČasopis TECHBOX 9/2017

Komentáre k článku