Kia Niro – hybridný crossover

Elektrické, plug-in hybridné či hybridné autá si už aj na Slovensku získavajú svojich fanúšikov. Ak túžite po automobile, ktorý aspoň pár kilometrov dokáže prejsť úplne potichu, teda čisto na elektrinu, choďte si pozrieť aj Kiu Niro. V ponuke hybridov vyčnieva, je to totiž crossover.

Sedíte vyššie, máte lepší výhľad a garantujem vám, že vás dostane aj kvalitou spracovania interiéru a technológiami. Na dizajn exteriéru si treba zvyknúť, ale aspoň si novinku nepomýlite s inými modelmi výrobcu, a to najmä pri pohľade zozadu.

Cenník vám neumožní veľkú variabilitu pri konfigurácii. Môžete si vybrať len jedinú motorizáciu modelu 1,6 GDi s elektromotorom a trojicu stupňov výbavy. Už základná výbava je však bohatá.

Pri najvyššej Platinum si priplatíte len za bezpečnostný balík s asistenčnými systémami či maličkosti ako farba, kožené čalúnenie alebo strešné okno. Ak si „doprajete“, za Niro kľudne zaplatíte 30 220 €, podobne ako pri našej testovanej verzii.

A to je celkom dosť. Páčilo sa mi však bezdrôtové nabíjanie smartfónu (štandard Qi), ktoré je súčasťou stredového tunela už od výbavy Gold. Na celý displej smartfónu pekne vidíte a nabíjacie káble môžete nechať doma. Škoda len, že nabíjanie je pomalé.

Pozrite siKia Sportage GT-Line – láska na druhý pohľad

Hybridnú technológiu Kia zvládla dobre. Batérie poháňajúce elektromotor s výkonom 32 kW vás nijako neobmedzujú a nabíjajú sa počas jazdy či brzdenia neustále. Dojazd čisto na elektrický pohon je však minimálny, viac ako 2 kilometre sa mi prejsť nepodarilo.

Elektrinu tak oceníte najmä pri štartovaní, parkovaní či jazde v kolóne. Plne na elektriku však môžete jazdiť aj na diaľnici. O tom, aký pohon práve používate, či dobíjate batérie alebo ako ekologicky jazdíte vás informuje prehľadne usporiadaná prístrojová doska s veľkým horizontálnym displejom, ale aj hlavný 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému.

Interiér prekvapí množstvom tlačidiel, ktoré sú však logicky usporiadané. Celkovo sa v Kia Niro budete cítiť útulne.

Výhodou je, že k EV režimu sa dostanete rýchlo, stačí jediné kliknutie na hlavnej obrazovke. Počas celého týždenného testu som sa však zamýšľal nad potrebou hybridnej technológie.

Toto by som v modernom aute chcel! Možnosť bezdrôtového nabíjania smartfónu navyše na výbornom mieste, kde na displej smartfónu budete vždy dobre vidieť, je jednoducho TOP.
Prístrojový panel prehľadne zobrazí, kedy jazdíte čisto na elektrinu. Elektrickú jazdu oceníte najmä pri rozbiehaní či parkovaní.

Najmä, keď som si všímal spotrebu na úrovni 6 l/100 km. Som presvedčený, že podobnú spotrebu by ste dosiahli aj bez elektromotora, navyše celkovo by ste za auto určite zaplatili o pár tisíc menej.

Plne dotykový hlavný displej vám umožní sledovať jazdný režim Eko s grafikou „zeleného stromu“. Všimnite si však vyššiu spotrebu, totiž aj v hybridnom režime budete reálne jazdiť za 5,9 l/100 km.

Kia Niro je tak zaujímavý crossover, ktorému nechýbajú moderné technológie vrátane praktického adaptívneho tempomatu, ale mal by určite väčšie šance uspieť, ak by bol v ponuke aj s klasickým pohonom. Za hybridnú technológiu si totiž viditeľne priplatíte.

ZdrojČasopis TECHBOX 2/2017

Komentáre k článku