Audi Q5 je nudné SUV s trúfalou cenou

Osobne sa vždy teším na test SUV, keďže mám rád vyššie sedenie a výhľad. O to viac, ak ide o prémiovú triedu, ktorá je lídrom v inováciách a technológiách. Nebolo tomu inak ani pri novom Audi Q5.

To však dorazilo do našej redakcie „holé“, čo sa týka nielen asistenčných systémov. Našťastie nechýbal vydarený Audi virtual cockpit v kombinácii s navigačným systémom MMI Navigation plus s MMI touch (mimochodom spolu za príplatok 3 733 €!).

Keď som sa pozrel na cenovú ponuku testovaného modelu, zamrazilo ma. Pýtať 67 362 € za auto v danej výbave bez cúvacej kamery, elektrických sedadiel, kvalitného audio systému či akéhokoľvek asistenčného systému (s výnimkou núdzového brzdenia Audi pre sense city) mi príde trúfalé.

Interiér je priestranný a ergonomicky zvládnutý výborne. Na prémiovú triedu je však až príliš strohý a ani materiálmi vás nepresvedčí.

Pozrite siNové Audi A8 je najpokrokovejšie auto histórie

Navyše keď vo vnútri nemáte pocit najvyššej kvality, ako je tomu u zvyšku nemeckej konkurencie. Tvrdé plasty v spodnej časti palubnej dosky a vo výplní dverí by som tu nájsť nemal.

Jednoducho ani po týždni som nenašiel opodstatnenie na cenovú politiku výrobcu. Našťastie jazdné vlastnosti a najmä príplatkový vzduchový podvozok boli ukážkou, ako sa to robiť má.

Dokonalé filtrovanie nerovností je na našich cestách obrovskou výhodou, aj v teréne sa cítite pohodlne a po poľnej ceste idete ako po vyžehlenej diaľnici. Pohon všetkých štyroch kolies quattro v kombinácii s automatickou prevodovkou a 2,0 TDI motorizáciou s výkonom 190 koní sú taktiež výbornou voľbou.

Osobne som si pochvaľoval aj LED svetlomety, a to najmä v noci, i keď sú k dispozícii aj výrazne lepšie Audi Matrix LED svetlá.

Audi virtual cockpit by som určite chcel. Nechať si zobraziť navigáciu na veľkom 12,3 palcovom displeji pred vami je nielen praktické, ale i oku lahodiace. Najmä keď v Audi použili mimoriadne jemné rozlíšenie displeja a môžete si otáčkomer či rýchlomer zmenšiť na minimum.

Audi virtual cockpit patrí medzi najlepšie prístrojové panely na trhu. Najviac sa mi páčil režim zobrazenia navigácie s minimalizovanými ukazovateľmi rýchlosti a otáčok.

Možnosti displeja som veľmi rád využíval, k dispozícii sú 4 základné režimy, ale mrzelo ma, že sa nemenil jeho vzhľad podľa jazdných režimov.

Často som rozmýšľal aj nad tým, prečo vlastne výrobca neponúkne kompletné ovládanie systémov a multimédií na toto miesto, keďže je vo vašom zornom poli a nemusíte sa pozerať doprava na ďalší 8,3-palcový displej systému MMI Navigation plus.

Ovládanie MMI touch si zaslúži pochvalu za presné rozpoznávanie rukou písaných znakov. S logikou ovládania je to už horšie, musíte totiž často „prehmatávať“ pri ovládaní vnorených ponúk.

Pozrite siNové Audi A4 Avant – dynamický kombík

Rád som využíval aj MMI touch ovládanie pre rýchle zadávanie znakov nielen v navigácii, ale i v telefónnom zozname. Rozpoznávanie je presné. Menu systému je však nelogické a aj kolegovia sa v ňom stratili, resp. neprišli ihneď na to, ako sa vrátia o krok späť či do hlavného menu.

Priehradka phone box s bezdrôtovým nabíjaním bola naopak milým prekvapením. Vďaka Audi Connect získate zase možnosť prístupu k počasiu, Google Earth či e-mailom.

Celkový dojem z novinky je v mojom prípade rozpačitý. Jednoducho od Audi som očakával viac.

ZdrojČasopis TECHBOX 6/2017

Komentáre k článku