NVIDIA zjednoduší grafickú prácu vďaka umelej inteligencii

V posledných rokoch hrá virtuálna realita významnú rolu v smerovaní technologických firiem. Výnimkou nie je ani spoločnosť NVIDIA, ktorá na konferencii SIGGRAPH predstavila niekoľko dôležitých pokrokov vo VR.

ZDROJ | NVIDIA

Prvá inovácia prichádza vo vykresľovaní hotových obrázkov pri modelovaní grafických objektov. Zvyčajne pri modelovaní 3D grafiky musí dôjsť k vykresleniu (alebo renderovaniu) obrázku a až následne vidí používateľ, ako skutočne vyzerá objekt, ktorý modeloval.

NVIDIA do tohto procesu prináša umelú inteligenciu, ktorá dokáže odhadnúť prázdne body na obrazovke, ktoré sa tam bežne objavujú medzi jednotlivými vrstvami renderu a vyplní ich.

Pozrite siHP Z VR – Virtuálna realita v ruksaku mieri do firiem

Každá zmena sa pri modelovaní teda objaví okamžite a používateľ nemusí čakať, kým sa obrázok znovu vykreslí. Výhody tejto technológie sa môžu prejaviť aj vo videohrách, kde môže umelá inteligencia vyhladzovať hrany objektov.

ZDROJ | NVIDIA

NVIDIA ale zašla ešte ďalej a tento proces priniesla aj do animácie. Herné štúdio Remedy Entertainment, ktoré stojí za hrami ako Max Payne, Alan Wake alebo Quantum Break navrhlo spoločnosti NVIDIA spoluprácu na vytvorení jednoduchšieho spôsobu tvorby animácie.

Pozrite siVolvo a NVIDIA: umelá inteligencia je v autonómnych autách základom

Ako zdroj pre učenie AI im poslúžila bohatá knižnica animácií tvárí z hier od Remedy a vytvorila neurónovú sieť, ktorá dokáže z videozáznamu herca vytvoriť počítačovú animáciu.

Ďalej spoločnosť prezentovala starší projekt Isaac Lab, v ktorom sa virtuálny robot Isaac ako má nalievať kávu, hrať domino, starať sa o staršie osoby alebo dokonca vykonávať operácie.

Pozrite siAMD sa vracia do hry s novými kartami Vega a procesormi Threadripper

Tentoraz spoločnosť skombinovala Isaac Lab s Project Holodeck, ktorý slúži na pohyb vo virtuálnom prostredí a ukázala interakciu robota v človekom priamo na pódiu počas konferencie.

ZDROJ | NVIDIA

Novinky prináša NVIDIA aj do záznamov 360 stupňového videa. Nové SDK (Software development kit) s názvom VRWorks 360 Video uľahčí strihane a spracovávanie 360 stupňového videa. Prvou kamerou s podporou VRWorks je Z CAM V1 Pro.

ZDROJ | Z-CAM

Aby mohli tvorcovia VR obsahu pracovať aj na notebookoch bez obmedzení, prináša NVIDIA podporu eGPU (externej grafickej karty) aj pre profesionálne karty rady Quadro.

ZDROJ | NVIDIA

ZdrojNVIDIA

Komentáre k článku