Nový Nissan Leaf prejde na jedno nabitie iba o trochu viac

Na svete je nový Nissan Leaf, nástupca škaredého káčatka s modernejšími technológiami, krajším vzhľadom a hlavne väčším dojazdom. Ten ale nenarástol až tak, ako by ste možno čakali. Dojazd sa zvýši iba čiastočne, dizajn má od konceptu poriadne ďaleko, no je výrazne krajší, ako u predchodcu.

Kým súčasný model Nissan Leaf má podľa noriem EPA dojazd 172 km s 30 kWh batériou, po novom sa dojazd zvýši na 241 km vďaka novej 40 kWh batérii (tú používa aj Renault ZOE).

To je žiaľ najmenej spomedzi všetkých nových elektromobilov na trhu (Renault ZOE, Chevrolet Bolt EV, Tesla Model 3). Sklamaní? Nevadí, podľa európskej NEDC normy bude dojazd okolo 380 km, ktorý nám bude automobilka aj proklamovať.

ZDROJ | Nissan

TESTNISSAN Leaf – škaredé káčatko so slušným dojazdom

Prečo sme sa však nedočkali Nissanu Leaf s 60 kWh batériou, o ktorej sme počuli v lete minulého roka je otázne. Snáď príde ako ďalšia možnosť výbavy o čosi neskôr.

Batéria sa po novom nabíja cez 50 kW CHAdeMO konektor, no pod predným krytom je aj klasický konektor Typ 1 pre pomalšie nabíjanie (v Európe bude snáď Mennekes/Typ 2), resp. také, kde nie je prístup k CHAdeMO. Nabíjanie z domácej siete (230 V) má byť ale tiež rýchlejšie – hodina nabíjania dodá 35 km dojazdu.

ZDROJ | Nissan
ZDROJ | Nissan

Pod kapotou je výkonnejší elektromotor s výkonom 147 koní s krútiacim momentom 320 Nm. Vďaka tomu je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za necelých 8,5 sekundy.

Veľkou novinkou je funkcia e-Pedal, ktorú je možné vypnúť. Ide o funkciu na jazdenie pomocou jediného pedála, niečo podobné, ako má BMW i3, kedy brzdový pedál takmer nepoužívate. Rekuperácia energie z brzdenie (po pustení plynového pedálu) je ta tak silná, že dokáže auto úplne zastaviť.

Po čase si vodič na takýto pedál zvykne natoľko, že brzdový pedál použije iba pri núdzovom brzdení. Aj o to sa ale vie postarať technológia na palube.

Na ovládanie systémov v automobile poslúži aj nový 7-palcový dotykový displej s vyšším rozlíšením. Systém podporuje aj Apple CarPlay či Android Auto. Samozrejmosťou je mobilná aplikácia NissanConnect EV App na správu a informácie o vozidle s ovládaním na diaľku.

ZDROJ | Nissan

Zaujímavou novinkou, hoci príplatkovou, bude systém ProPILOT Assist, o ktorom sme počuli už v roku 2013, resp. minulý rok v novom minivane Serena. Nejde pritom o autonómny systém ako v prípade Tesla Autopilot, no v zápchach v mestách či na diaľniciach sa určite zíde.

Súčasťou systému je pritom aj systém na autonómne parkovanie, ProPilot Park.

Pozrite siNissan ProPilot – poloautonómny systém zatiaľ iba v Japonsku

Cena nového Nissanu Leaf štartuje na sume 29 990 dolárov. Táto cena je však bez tamojších daní a bez odrátania eko bonusov, takže môže byť celkom iná. Každopádne, má ísť o najnižšiu sumu za elektromobil na americkom trhu.

Na Slovensku predpokladáme cenu okolo 35 – 45 tisíc eur v závislosti na výbave. Tie majú byť (minimálne v USA) tri – S, SV a SL. Cena top výbavy pritom bude začínať na sume 36 200 dolárov. V predaji má byť nový Nissan Leaf budúci rok.

ZDROJ | Nissan

Kompletnú prezentáciu nového Nissanu Leaf 2018 si môžete pozrieť aj zo záznamu:

 

ZdrojNissan

Komentáre k článku