Nové Audi A8 je najpokrokovejšie auto histórie

Nemecká automobilka Audi predstavila 4. generáciu svojej vlajkovej lode, limuzíny Audi A8. Novinka prináša nielen nový dizajn a kvantum vylepšení, ale aj chuťovky ako autonómny systém 3. úrovne, špeciálny podvozok či mild hybridný pohon.

Pozrite siAudi odhalilo e-tron Sportback – elektromobil bez kompromisov

Audi A8 sa na nejaký čas stane tým najvybavenejším vozidlom na svete. Hoci nemá plne elektrický pohon, prináša množstvo technologických vychytávok, ktoré uľahčia vodičovi šoférovanie a posádke zvýšia pocit luxusu a komfortu.

Vorsprung durch Technik. Pod týmto heslom Audi A8 ukazuje, že pokrok prostredníctvom technológie je skutočný. Audi A8 využíva LED svetlá úplne všade, no sú kombinované s OLED svetlami vzadu a laserovými svetlometmi vpredu.

ZDROJ | Audi
ZDROJ | Audi

Audi A8 je prvé sériovo vyrábané auto na svete, ktoré je vybavené autonómnym systémom úrovne 3 (najvyššia je úroveň 5). Vďaka tomu je A8-čka schopná jazdiť úplne sama v určitých situáciách. Konkrétne napríklad s funkciou Traffic Jam Pilot je A8 schopná jazdiť do 60 km/h na v zápchach bez potreby zásahu vodiča.

ZDROJ | Audi

Auto automaticky brzdí, zrýchľuje, zatáča apod. Vodič pritom nemusí držať ani ruky na volante. Auto ho vyzve aby prebral kontrolu nad vozidlom až keď je to nutné. Systém sa aktivuje pomocou AI tlačidla na prístrojovom paneli.

Na automatické jazdenie Audi A8 využíva nielen radar, ale aj kamery či ultrazvukový snímač, ale aj laserový skener. O presný chod sa zas stará umelá inteligencia.

Pozrite siCES 2014 | Laserové svetlá Audi Sport Quattro svietia až pol kilometra pred vás

Podobne funguje aj Parking Pilot a Garage Pilot pre automatické parkovanie bez toho, aby vodič čokoľvek robil, dokonca nemusí sediať ani v aute. Všetko môže ovládať cez mobilnú appku myAudi. Vodič bude mať pritom k dispozícii až 41 asistenčných systémov.

ZDROJ | Audi

Novinkou je aj úplne nový systém tlmenia Audi AI Active Suspension. To taktiež využíva kameru v prednej časti auta, pričom umelá inteligencia sa stará o okamžité reakcie tlmičov na nerovnosti na ceste. Na Slovensku jej ale dáme poriadne zabrať. Na úpravu tlmičov Audi A8 využíva 48V elektrický systém.

48V systém je aj súčasťou mild hybridnej technológie (MHEV) s BAS alternátorom pre pohodlnejší štart a rozbeh pri start/stop systéme. Na elektrinu je pritom Audi A8 ísť od 55 do 160 km/h. Batéria je pritom uložená pod kufrom.

V predaji však bude aj verzia e-tron, teda plug-in hybrid, no asi len vo verzii A8 L e-tron. Ten bude ale stále len s úbohým dojazdom okolo 50 kilometrov aj kvôli malej 14,1 kWh batérii. Nabíjať by sa mal ale bezdrôtovo cez novú nabíjačku Audi Wireless Charging (AWC) s výkonom 3,6 kW. V garáži si tak môžte položiť indukčnú nabíjačku, nad ktorú stačí autom nájsť.

Pozrite siAudi R8 E-Tron si to uháňa stovkou za 3,9 sekundy a to úplne bez benzínu

Pre dokonalé pohodlie a šoférovanie Audi upravilo i zadnú nápravu, ktorá sa otáča podľa potreby buď v smere otáčania predných kolies, alebo proti nim, v závislosti od cestnej situácie.

V interiéri je osadený 10,1″ dotykový displej, ktorý vo vypnutom stave takmer nevidieť. Pri používaní ale bude jasne rozpoznateľný práve kvôli množstvu odtlačkov prstov. Na displeji sa zobrazuje celkom nový infotainment systém Modular Infotainment Platform, MIB 2+, ktorý pracuje na procesor NVIDIA K1.

ZDROJ | Audi

Novinkou je vynovené hlasové ovládanie. Vo výbave nechýba ani LTE modem s VoLTE pre neustále pripojenie k internetu. O zvuk sa stará audio systém Bang & Olufsen Advanced Sound System s 3D zvukom.

Pod hlavným displejom je druhý dotykový displej na ovládanie základných funkciií vozidla. Vďaka dvojici displejov Audi mohlo zrušiť veľké množstvo tlačidiel a tak vyčistiť stredový panel. Už na prvý pohľad pôsobí úplne novo, elegantne a moderne zároveň.

ZDROJ | Audi

Budíky dostali tiež nový dizajn i displej. Ten má mať rozlíšenie 1 920 x 720 px. Okrem iného bude možné A8-čku vybaviť aj masážou nôh pre pasažiera na pravom zadnom sedadle, chýbať ale nebudú masážne sedačky pre všetkých.

A to najlepšie na záver! Technológie ako Parking Pilot, Garage Pilot či Traffic Jam Pilot sa od budúceho roka budú objavovať aj v ďalších modeloch nemeckej automobilky.

Novinka príde na trh na jeseň tohto roka s cenou okolo 91 000 € za základnú výbavu. Audi A8L by malo začínať na sume okolo 94 000 €.

ZDROJ | Audi

ZdrojAudi

Komentáre k článku