Nissan LEAF je na Slovensku, ceny budú ako u predchodcu

Nissan dnes oficiálne na Slovensku odhalil očakávaný elektromobil Nissan LEAF, ktorý svetlo sveta uzrel ešte začiatkom septembra. Novinka má väčší dojazd, výrazne krajší dizajn a množstvo nových funkcií. Predávať sa má už čoskoro a ceny by mali kopírovať pôvodný model LEAF.

Nový Nissan LEAF ponúka dlhší dojazd na úrovni 378 km (podľa NEDC), alebo až 400 km podľa japonských noriem na jedno nabitie. Reálne to však vidíme pod hranicou 300 km. Nový motoro má výkon 110 kW (150 k), čo je o 38% viac, ako mal pôvodný LEAF. Krútiaci moment tiež narástol, a to o 26% na hodnotu 320 Nm. Maximálna rýchlosť je 144 km/h.

Energiu dodáva batéria s kapacitou 40 kWh. Nabíjať ju je možné pomocou ChaDeMo alebo klasickou nabíjačkou typu Mennekes 2. Cez novú 7 kW nabíjačku je možné LEAF dobiť za 5,5 hodiny, z bežnej siete to ale potrvá 16 hodín. 50 kW rýchlonabíjačka dobije batériu na 80% kapacity do 40 minút.

RECENZIANISSAN Leaf – škaredé káčatko so slušným dojazdom

Nový Nissan LEAF je plný moderných technológií vrátane systému podpory vodiča ProPILOT pre bezpečnejšiu a pohodlnejšiu jazdu. Ten zahŕňa inteligentný tempomat a inteligentný systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu.

Systém ProPILOT je navyše vybavený funkciou autonómnej jazdy v dopravnej zápche (Traffic Jam Pilot), ktorá umožňuje novému vozidlu LEAF automaticky spomaliť, ak pri jazde v jednom pruhu dôjde k dopravnej zápche, a zastaviť, keď sa premávka úplne zastaví. Keď sa premávka obnoví, systém automaticky naštartuje a vozidlo nasleduje vozidlo pred ním.

K dispozícii je aj systém ProPILOT Park umožňujúci úplne autonómne parkovanie. Všetka práca s volantom, brzdenie a rozbiehanie prebieha pri jednotlivých parkovacích manévroch má prebiehať automaticky. Vodič nemusí ani zadávať miesto, kam chce zaparkovať. Systém si nájde v okolí vozidla vhodné miesto sám.

Tým najzaujímavejším je ale systém e-Pedal, ktorý sa spúšťa tlačidlom pri meniči jazdného režimu. Šoférovanie s ním by malo byť tak jednoduché, že si vystačíte s jediným a to plynovým pedálom. E-Pedal umožňuje vodičovi štartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť jednoduchým zvyšovaním alebo znižovaním tlaku vyvíjaného na „plyn“.

Nissan LEAF je však zároveň vybavený systémom Nissan Intelligent Integration. Ide o mobilnú napájaciu jednotku s obojsmerným napájaním. To znamená, že pri pripojení doma či v kancelárii dokáže vracať energiu späť do siete vďaka technológii Vehicle to Grid.

Nový LEAF na tom nie je zle ani vo vnútri. Hoci sme videli naživo iba japonskú verziu LEAFu, materiály, spracovanie a celkový dojem je výrazne lepší, ako u pôvodného modelu.

Nechýba veľký 7″ dotykový displej infotainment systému NissanConnect EV, no Nissan si v dobe zjednodušovania interiérov povedal, že spraví opak a všade navôkol máte desiatky tlačidiel. Systém bude podporovať Apple Car Play aj Android Auto.

Kupola budíkov obsahuje po novom už len jeden budík a to rýchlomer. V druhej časti je veľký farebný displej zobrazujúci potrebné informácie pre vodiča. V príplatkovej výbave by sa mal objaviť aj inteligentný panoramatický kamerový parkovací systém s monitorovaním pohybujúcich sa objektov za vozidlom. V kokpite konečne nechýba 12V zásuvka či USB port snáď aj s nabíjaním.

Poteší ale pomerne veľký batožinový priestor s kapacitou 435 litrov. Novinkou bude aj nová mobilná appka pre smartfóny.

Aj miesta na zadných sedačkách je požehnane. Bez problémov sme sa tam posadili, jedine piaty člen posádky bude mať problém kvôli stredovému tunelu. Sedačky sú podľa výrobcu vyrobené z recyklovaných tkanín.

Na oslavu uvedenia novej generácie vozidla Nissan LEAF na slovenský trh bude pripravená limitovaná edícia nového vozidla LEAF 2.ZERO. Táto verzia je prvým modelom v Európe, ktorá bude vybavená technológiou Nissan ProPILOT. Na trhu sa objaví začiatkom roka 2018 za 36 650 €.

Ostatné modely LEAF sa taktiež na trh dostanú až budúci rok. Podľa zástupcov spoločnosti sa ceny ale budú veľmi podobať na ceny súčasného LEAFu.

 

Komentáre k článku