Neuveriteľné! QUANT E prejde 600 km na morskú vodu

Správy o neobmedzenom získavaní energie z vody sú obvykle postavené „na vode“ – či už je reč o takzvanej studenej fúzii, alebo o prestavaní sériových spaľovacích motorov na vodu, či vodík. Jediná dosiaľ akceptovaná a funkčná cesta, ako vyrobiť energiu „z vody“ je vodná turbína, alebo sprostredkovane cez spaľovanie vodíka.

quant-esportlimousine-1

Quant e-Sportlimousine

Ak ale vynecháme perpetuum mobile a vodík vyrobíme elektrolýzou vody, jeho spálením vždy získame menej energie, než spotrebujeme na jeho výrobu. Takže tadiaľto cesta nevedie. Alebo áno? Teoreticky, ak by sa vodík z vody získaval elektrolýzou, alebo aj inou cestou a energetický deficit by sa kryl z vonkajšieho zdroja, nešlo by o perpetuum mobile a mohlo by to fungovať.

quant-esportlimousine-2

V každom prípade, nemecká firma nanoFlowCell už na autosalóne Ženeva 2014 predstavila vodíkový špeciál Quant e-Sportlimousine, ktorý tankuje – morskú vodu. Technológia nebola detailne odhalená, má však ísť o akési nanotechnologické filtre schopné získavať z vody vodík a ten sa v palivových článkoch mení na elektrickú energiu. Quant e-Sportlimousine je teda elektromobil, ale aký!

quant-esportlimousine-3

Kapacita energie na jedno tankovanie je 120 kWh, čo zabezpečí dojazd až 600 km, porovnateľný so spaľovacími motormi. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a maximálna rýchlosť 350 km/h naznačuje, že pod kapotou je poriadne stádo 912 mustangov. V tomto prípade však nejde o nejaký internetový hoax, ale o skutočné auto, ktoré už získalo od nemeckého úradu TÜV certifikát na jazdu po nemeckých cestách.

quant-esportlimousine-4

Firma sa zameriava na vývoj palivových článkov typu flow. Ako sme už spomenuli, o technológii nie je veľa dostupných informácií. Srdcom športiaka sú tri nádrže – jedna neutrálna a po jednej s kladným a záporným elektrolytom. Na membráne v stredovej nádrži sa má generovať elektrický náboj, ktorý nabíja batérie a poháňa elektromotory. Zrejme teda nejde o klasický palivový článok na vodík.

Auto je navrhnuté v hypermodernom dizajne s vyklápacími gull-wingovými dverami, horšie to však bude s batožinovým priestorom, ktorý podľa videoprezentácií zaberajú nádrže. Celkový dojem je však impozantný a dúfajme, že keď čas odkryje všetky karty spojené s touto technológiou, ukáže sa ako životaschopná a ekonomicky prijateľná alternatíva.

Foto: nanoFlowCell, likecool.com

Komentáre k článku