Lamborghini Urus – Lambo SUV do každého terénu

SUV autá sú v móde a uvedomuje si to aj Lamborghini. Táto talianska automobilka predstavila luxusný prírastok do svojej rodiny v podobe Lamborghini Urus.

Urus sa chystá na rok 2019 a pôjde o prvý pokus Lamborghini po dlhej dobe preraziť na trhu s SUV. Niektorí si možno ešte pamätáte na model LM001. Ako konkurencia ho čaká Bentley Bentayga, Mercedes Benz G, Land Rover Range Rover alebo Porsche Cayenne.

Dizajn Lamborghini sa skutočne podaril, obzvlášť predná maska. Na rozdiel od tradičných športových modelov Lamborghini, je Urus vybavený klasickými dverami a nechýbajú tiež zadné dvere či väčší kufor.

ZDROJ | Lamborghini

Pozrite siLamborghini Terzo Millennio – elektrický športiak so superkondenzátorom

Vo vnútri vás bude čakať autonómne riadenie pri nízkych a stredných rýchlostiach, ktoré sa postará o točenie volantu a brzdy. Nejde o plnohodnotné autonómne riadenie v štýle Tesla, no pri Lamborghini môžeme hovoriť o zatiaľ najväčšej miere autonómie.

Čo sa týka motoru, budúci majitelia tohto tátoša sa môžu tešiť na twin turbo motor V8 motor s objemom 4,0 litra, ktorý sa postará o výkon 650 konských síl. Z 0 na 100 kilometrov za hodinu dokáže Lamborghini Urus zrýchliť za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 305 kilometrov za hodinu.

Pozrite siLamborghini Alpha-One, nový smartfón od automobilky ide s kožou na trh

Okrem športových módov si môžete v aute prepnúť aj na terénne off-road módy, ktorým je Urus prispôsobený. Nechýba samozrejme pohon všetkých štyroch kolies. Okrem klasickej verzie sa chystá aj hybridná verzia, ktorá bude šetrnejšia k životnému prostrediu.

Lamborghini Urus ponúka až sedem jazdných módov – Strada, Sport, Corsa, Neve určený do snehu, Terra pre off-road, Sabbia určený do piesku a bonusový mód Ego.

Lamborghini Urus sa začne predávať na jar 2019 za predpokladanú cenu začínajúcu na 200 000 dolároch. Počet kusov má byť ohraničený na čísle 3 500.

Oficiálna cena v dolároch je uvádzaná bez dane, pretože jej výška nie je rovnaká v každom americkom štáte.

ZdrojLamborghini

Komentáre k článku