HTT stavia plnohodnotnú kabínu Hyperloop pre pasažierov

Prezentácie pre investorov, uzatváranie predbežných dohôd na vládnej úrovni vo viacerých krajinách, testovacie dráhy a vývoj vozidiel pre Hyperloop – to všetko sa odohráva práve teraz.

Vzniká tak dojem, že komercializácia tohto spôsobu dopravy je na dosah. Prepravíme sa sa do Viedne, či do Budapešti z Bratislavy za pár minút už čoskoro?

Pozrite siHyperloop One má postavenú testovaciu trať v Nevade

Pravdou je však opak. Jediná vec, ktorú môžeme s istotou konštatovať, a týka sa oboch hlavných rivalov, firiem Hyperloop Transportation Technologies (HTT) aj Hyperloop One, je obrovská hromada výziev a problémov rôzneho druhu, ktoré bude treba vyriešiť.

Kým sa nevybudujú plnohodnotné trate, na ktorých budú jazdiť reálne kabíny (pody) naplno a nielen desatinou deklarovanej rýchlosti ako dnes, nebude sa môcť spustiť testovanie. To bude dôkladné a musí predchádzať udeleniu povolení na prevádzku Hyperloop od regulačných orgánov.

Pozrite siSlováci vyrobili zázračný materiál pre Hyperloop – vibranium

Popritom bude nutné súbežne vyriešiť množstvo bezpečnostných a technických otázok. Veľká časť mediálneho harašenia, ktorá sa okolo systému Hyperloop odohráva, je určená reálnym, aj potenciálnym investorom. Z tohto hľadiska je počínanie firiem legitímne, ale buďme realisti. Vyššie uvedené sa plne vzťahuje aj na najnovší Hyperloop projekt Arrivo, ktorý založil spoluzakladateľ Hyperloop One Brogan BamBrogan.

Tým nechceme tvrdiť, že Hyperloop je bublina a nikdy sa nezrealizuje. Môže sa však nakoniec vyvinúť trochu inak, než si dnes predstavujeme. V každom prípade stavba reálnej kapsuly pre 40 pasažierov, ktorú spustila HTT, je logickým krokom pri vývoji tejto dopravnej technológie.

HTT má zmluvy na umiestnenie skúšobnej dráhy v Kalifornii a možného vývoja svojho systému na Slovensku, v Abu Dhabí a v ďalších krajinách.

Pozrite siSpaceX vybrala tri verzie podov pre Hyperloop

Kým Hyperloop One najprv stavia skúšobnú dráhu a prepravným kapsuliam sa chce venovať až následne, HTT ide na vec z opačného konca. Kapsulu na dopravu pasažierov, ktorú začala stavať, chce predstaviť v roku 2018.

Kabína s dĺžkou 30 m a hmotnosťou 20 ton má mať šírku 2,7 m a podľa konfigurácie odvezie 28 až 40 cestujúcich. V potrubí sa má vznášať na magnetickom vankúši, čo je technológia využívaná aj pri moderných železničných superexpresoch. Mala by dosahovať rýchlosť blízku rýchlosti zvuku (1220 km/hod).

HTT stavia kapsulu v spolupráci so španielskou inžinierskou firmou Carbures, s väzbami na letecký priemysel.

V rámci súťaže Hyperloop Pod Competition vybrala tri koncepty kapsúl aj SpaceX. Skúšala ich na vlastnej testovacej dráhe o dĺžke 1 míle (1,6 km) vo svojom areáli v Kalifornii . V tomto prípade však nešlo o plnohodnotné kabíny na prepravu cestujúcich, ale o zmenšené verzie.

ZDROJ | Hyperloop

Hyperloop Transportation Technologies „finálnu“ kabínu odhalí vo svojom výskumno-vývojovom centre vo francúzskom Toulouse. Neskôr (podľa slov predstaviteľov HTT „čoskoro“) bude použitá v komerčnom systéme Hyperloop, ktorý vznikne na základe prebiehajúcich rokovaní a štúdií vykonateľnosti.

ZdrojMashable

Komentáre k článku