Facebook sa opäť mení, chce zobrazovať viac postov od blízkych

Mark Zuckerberg na svojom Facebooku oznámil, že najväčšia sociálna sieť sveta s vyše 2 miliardami používateľov sa opäť zmení. Nový algoritmus bude na vašej „stene“ (u nás Novinky) zobrazovať viac postov od vašich najbližších, hoci na Slovensku nám to vďaka Preiskumníkovi môže byť jedno.

Pozrite siFacebook: príspevky stránok už neuvidíte v News feede

Nový algoritmus bude navyše predpovedať, ktoré informácie by vás mohli zaujímať. Ak teda na Facebooku komunikujete s 5-10-15 ľudmi o rôznych témach, likujete, zdieľate a hlavne konnetujete ich posty, fotky či videá, časom by sa vám mohli zobrazovať posty, ktoré s nimi absolútne nesúvisia, no podľa algoritmu Facebooku by vás mohli z nejakého dôvodu zaujímať.

ZDROJ | Facebook

„Výskum ukazuje, že keď používame sociálne siete na komunikáciu s ľudmi, na ktorých nám záleží, môže to byť dobré pre naše zdravie. Môžeme sa cítiť viac zapojení do života a menej menej osamelí, čo vlastne koreluje s dlhodobým merítkom šťastia a zdravia,“ napísal Mark Zuckerberg vo svojom poste.

Napríklad by sa pokojne mohlo stať, že s priateľkou rozmýšľate nad kúpou domáceho miláčika a časom sa vám objavia správy od „priateľa“ na Facebooku, ktorý je milovník psov a často zdieľa informácie z tejto oblasti, pričom vaša priateľka ich s obľubou i komentuje. Na základe najrôznejších spoločných prvkov algoritmus Facebooku bude predpovedať, že by vás tento priateľ mohol zaujímať kvôli jeho záujmom a mohol by vám s všeličím „poradiť“.

ZDROJ | Facebook

 

Radenie príspevkov v Novinkách bude na základe bodovacieho systému. Každý príspevok získa určitý počet bodov v závislosti od toho, čo by vám mal priniesť. Facebook algoritmus sa bude sústreďovať aj na také detaily, aké komentáre sú pod príspevkom. Dôležitejšie budú tie dlhšie, ktoré majú väčší zmysel a prínos.

„Veríme, že časom ľudia uvidia viac postov od priateľov, s ktorými sú v spojení a menej obsahu od vydavateľov,“ povedal Mark Hull, riaditeľ produktového manažmentu.

ZDROJ | Facebook

Hoci to vyzerá ako zmena z leta 2016, podľa Facebooku ide viac o to, aby sme medzi sebou viac komunikovali, nie iba videli viac postov od známych. Cieľom nového systému radenia príspevkov má byť hlavne zmysluplná interakcia medzi používateľmi a minimalizovanie tzv. pasívneho obsahu, ktorý používateľ aj tak iba prebehne očami a obsahu od vydavateľov.

Biznisový cieľ je tak jasný. Minimalizovať zobrazovanie inak bezplatného obsahu vydavateľov a prinútiť ich, aby si za správy platili. U nás je to ale v podstate jedno. Už od minulého roka máme aj tak Facebook rozdelený na Novinky a Prieskumníka, v ktorom sú združené všetky stránky, ktoré máme medzi obľúbenými.

Snáď ale nový algoritmus aspoň upraví zobrazovanie príspevkov v súčasných Novinkách aj u nás, keďže aktuálne v nich mnohí vidia staré, nepodstatné a zbytočné príspevky.

ZDROJ | Facebook

Dôvodom zmeny ale môže byť aj fakt, že Facebook čelí obrovskej kritike zo strany najrôznejších organizácií a vlád za zobrazovanie vymyslených správ, ktoré dokážu dokonca ovplyvňovať aj voľby. Týmto krokom by sa mohli používateľov zobrazovať iba tie správy, ktoré majú určitú hodnotu a nie vymyslené správy.

ZDROJ | Facebook

 

ZdrojFacebook / Mark Zuckerberg

Komentáre k článku