Facebook: príspevky stránok už neuvidíte v News feede

Najväčšia sociálna sieť na svete, Facebook, donedávna testoval novú funkciu Explore. To je už minulosťou a Explore čaká plné integrovanie pre všetkých používateľov. Mnohí z neho budú otrávení a to nielen spoločnosti. V tzv. News feede (hlavná obrazovka) sa budú objavovať už iba príspevky od priateľov a platené reklamy. Všetky ostatné príspevky ostanú ukryté v Preskumníku (Explore Feed).

ZDROJ | Facebook

Neoficiálne dôvody Facebooku sú jasné. Mnohé spoločnosti, záujmové skupiny, blogeri, weby a iné organizácie získavajú čitateľov a návštevníkov svojich stránok práve vďaka Facebooku.

Po novom za túto vymoženosť budú musieť platiť. Teda minimálne na Facebooku. Facebook Explore totiž ruší doteraz fungujúce pravidlá a chce zarábať ešte viac.

Facebook túto správu ešte oficiálne nepotvrdil, no portál TechCrunch upozornil na fakt, že Explore feed (Prieskumník) sa začína šíriť medzi bežných ľudí. Ak ste si to ešte nevšimli, na desktopovej verzii Facebooku (web stránka) v ľavom paneli hore nájdete tri položky – Novinky, Prieskumník (Explore feed) a Messenger.

Schválne, skúste si polistovať News feedom, či tam nájdete nejaké nesponzorované príspevky od stránok/firiem, ktoré ste označili „Páči sa mi to“.

Práve Prieskumník zoraďuje všetky stránky, ktoré sledujete alebo likujete. V desktopovej verzii je vľavo hore, na smartfónoch v aplikácii ho nájdete po kliknutí na tri bodky vpravo hore.

Žiaľ, Facebook obmedzil aj funkciu Sledovania. Hoci po rozkliknutí tlačidla Sledovanie na konkrétnej obľúbenej Facebook stránke sa objaví ponuka možností či chcete posty vidieť v News feede (Zobraziť ako prvé, Predvolene), novinky z zo stránky v News feede aj tak nie je vidieť.

Uvidíme, či Facebook vráti aspoň čiastočne funkčnosť Sledovania, alebo nie. Ak nie, mnohé weby výrazne klesnú s návštevnosťou. Riešením bude nalievať nemalé financie do sponzorovania postov.

Pre TechCrunch sa až smiešne vyjadril hovorca Facebooku: „Začíname so spúšťaním doplnkového feedu s populárnymi článkami, videami a fotkami, ktoré sú automaticky prispôsobené pre každú osobu na základe obsahu, ktorý by mohol byť pre nich zaujímavý.“ Navyše má byť dôvodom fakt, že to chceli ľudia: „Počuli sme od ľudí, že chcú jednoduchší spôsob získavania relevantného obsahu zo Stránok, o ktorých doteraz nevedeli.“

 

ZdrojTechCrunch

Komentáre k článku