Elektromobil Audi e-tron Quattro dostanú prví zákazníci na budúci rok

Automobilka Audi sa k výrobe luxusných elektromobilov stavala trochu opatrne. Svoj elektromobil Audi e-tron Quattro síce predstavila na autosalóne vo Frankfurte n. Mohanom už pred dvoma rokmi, ale k zákazníkom sa doteraz nedostal.

Pozrite siAudi R8 E-Tron si to uháňa stovkou za 3,9 sekundy a to úplne bez benzínu

To sa ale zrejme čoskoro zmení. Podľa portálu InsideEVs už automobilka testuje Audi e-tron Quattro na pretekárskom okruhu Nürburgring. Nedávno tiež spustila možnosť rezervácie, pričom výrobu plánuje spustiť na budúci rok vo svojej bruselskej fabrike.

ZDROJ | Green Car Reports

Elektrický crossover Audi sa má stať konkurenciou voči Tesle Model X, na čo má s 95 kWh batériou LG Chem/Samsung SDI zabezpečujúcou dojazd 500 km dosť dobré šance.

Zatiaľ nie sú známe parametre finálnej verzie, ale koncept s troma elektromotormi s výkonom 320 kW umožňoval zrýchlenie z 0 na 100 km za šialené 4 sekundy.

Pozrite siAudi odhalilo e-tron Sportback – elektromobil bez kompromisov

Otázkou sú ďalšie parametre a v neposlednej rade aj cena, keďže Audi patrí k producentom luxusnejších vozidiel.

ZDROJ | Audi

Na jarnom autosalóne v Šanghaji predstavilo Audi aj ďalší model elektromobilu – Audi e-tron Sportback. Do výroby sa má dostať v roku 2019, pričom kľúčovým má byť práve čínsky trh.

Audi chce na čínskom trhu v nasledujúcich piatich rokoch ponúknuť päť modelov e-tron s čisto batériovým pohonom a s dojazdom cez 500 kilometrov.

Solárne strechy pre lepšiu energetickú bilanciu

Zdá sa, že Audi to s elektromobilitou myslí vážne. Nebráni sa pritom ani avantgardnejším riešeniam, ako sú strechy pokryté fotovoltaikou. Len nedávno Audi ohlásilo, že v spolupráci s americkou spoločnosťou Alta Devices vyvíja sklenené panoramatické strechy s integrovanými tenkovrstvovými solárnymi článkami.

Pozrite siSono SION – slnkom poháňaný automobil predstavený!

Takto vyrobená elektrina má nepriamo podporiť dojazd elektromobilov Audi. Nepriamo preto, že sa nebude ukladať do hlavnej trakčnej batérie a nebude teda slúžiť na pohon elektromotorov. Bude napájať palubnú elektroniku, prípadne dotovať spotrebu klimatizácie, alebo kúrenia.

Takto ušetrená elektrina v hlavnej batérii však v konečnom dôsledku pomôže predĺžiť dojazd. Alta Devices dosiahla pri tenkovrstvových článkoch z GaAs účinnosť až 31,6 %.

Elektromobil Sion sa nabíja aj zo slnka.ZDROJ | Sono Motors

V budúcnosti, keď bude článkami pokrývať celú strechu, nielen jej panoramatickú časť, uvažuje Audi aj o solárnom dobíjaní hlavnej batérie. Revolúcia to však nebude, pretože touto cestou sa už vydala napríklad Toyota so svojím modelom Prius plug-in hybrid, ktorý má tiež solárnu strechu.

Ešte ďalej ide solárny elektromobil Sion od mníchovskej firmy Sono Motors GmbH, ktorý má solárne články nielen na streche, ale aj na ďalších plochách karosérie a na dverách.

Systém solárneho dobíjania, ktorý výrobca nazval viSono, dokáže získať za priaznivých podmienok zo slnka energiu na 30 kilometrov jazdy. Pri dennom dochádzaní do práce to predstavuje zaujímavú úsporu.

ZdrojInsideEVs

Komentáre k článku