Dôvera zapája do liečby pacienta umelú inteligenciu, volá ju Genio

Umelá inteligencia je ešte v plienkach a svoje využitie si stále hľadá. Jedno využitie pre ňu našla aj poisťovňa Dôvera, ktorá bude pomocou umelej inteligencie diagnostikovať choroby pacientov.

Zdravotná poisťovňa Dôvera predstavila na svojej konferencii hneď dve dôležité novinky. Prvou je nová služba, ktorá využíva umelú inteligenciu na pomoc pacientom. Druhou novinkou sú elektronické recepty v mobilnej aplikácii Dôvera.

Minulý rok spustila Dôvera službu DôveraLinka24, skrz ktorú sa poistenci Dôvery mohli telefonicky spojiť s odborníkom, ktorý im poradí v prípade zdravotných problémov. Teraz do hry vstupuje umelá inteligencia, ktorá pozná viac ako 600 bežných diagnóz a dokáže vyhodnotiť viac ako 1 300 príznakov.

Ľudia si v prípade zdravotných ťažkostí často hľadajú svoje príznaky cez internetový vyhľadávač. Dôvera chce tento trend podchytiť a ľuďom poskytnúť jednoduchý nástroj na samodiagnostiku, ktorý bude spoľahlivejší, ako informácie získané od „doktora Googla“.

ZDROJ | Dôvera

Slovenskú verziu samodiagnostického nástroja vyskúšalo a preverovalo približne 70 slovenských lekárov z rôznych lekárskych odborností. Vďaka umelej inteligencii sa Genio dokáže neustále zdokonaľovať prostredníctvom zberu dát od pacientov.

Výhodou je tiež bezprostredná komunikácia s pacientom, ktorý odpovedá na otázky v pohodlí domova. Pacient je pri návšteve ambulancie často v strese a zabudne lekárovi spomenúť dôležité informácie o jeho ťažkostiach, alebo následne zabudne, čo mu vlastne lekár povedal.

ZDROJ | Dôvera

Používanie služby je jednoduché. Pacient zadá svoje telesné údaje, kľúčové slová svojich zdravotných ťažkostí a tiež oblasť sveta, ktorú v nedávnej dobe navštívil. Po sérii niekoľkých otázok pacient dostane zoznam možných diagnóz, ktoré sú zoradené podľa stupne pravdepodobnosti.

„Službu sme úspešne implementovali a požiadali sme 100-tisíc našich poistencov, aby ju vyskúšali. Toto prvé testovanie nám ukázalo, že záujem o novinku prejavili hlavne ženy, prevažovala veková skupina 20- až 30-ročných. Mnohí z nich nám poskytli aj spätnú väzbu a odporúčania na zlepšenie užívateľskej prívetivosti aplikácie, ktoré do nej postupne zapracujeme.“, povedal MUDr. Miroslav Halecký, projektový špecialista Dôvery.

ZDROJ | Dôvera

Genio tiež rozlišuje akútnosť riešenia zdravotného problému. V prípade zistenia vážneho zdravotného problému pacientovi odporučí okamžitú návštevu lekára a v prípade menej závažných zistení odporučí návštevu v blízkej dobe. Genio tak zatiaľ nedokáže plne nahradiť lekára a ide o akýsi medzistupeň medzi samoliečbou a návštevou lekára.

ZDROJ | Dôvera

Dnes je Genio vo fáze testovania, do ktorého sú zapojení aj samotní pacienti. Plná prevádzka by mala byť spustená v prvom kvartáli budúceho roku. Okrem toho Dôvera prezradila, že umelú inteligenciu zapojí aj do spracovania pošty, v ktorej poistenci žiadajú napríklad o preplatenie liečebného pobytu a podobne.

Druhým zaujímavým oznámením pre poistencov Dôvery je dostupnosť elektronických receptov priamo v aplikácii poisťovne. Výhoda nespočíva iba v tom, že pacient nemusí prenášať papierové recepty, ale aj v tom, že v aplikácii nájde všetky dôležité informácie o dávkovaní, popis lieku či platnosť receptu. Aplikácia tiež umožňuje zdieľať recepty medzi rodičmi a deťmi.

ZDROJ | Dôvera
ZDROJ | Dôvera

V budúcnosti by do aplikácie malo pribudnúť aj prepojenie so službou Bezpečné lieky online, čím poistenci získajú informácie o liekových interakciách. Spojenie so službou Výhodné lieky tiež prinesie informácie o lacnejších alternatívach liekov. Plánovaná je tiež možnosť overenia dostupnosti lieku v lekárni či dokonca rezervácia lieku.

Recepty v mobile budú spustené už v prvých dňoch budúceho roka. Poistenci si túto funkciu nájdu v aplikácii Dôvera pre systém Android a iOS.

ZDROJ | Dôvera
ZDROJ | Dôvera

Komentáre k článku