Cadillac Super Cruise dvíha štandard pre autonómnu jazdu po diaľnici

Cadillac CT6 série 2018 bude vybavený systémom autonómnej jazdy Super Cruise. Podľa výrobcu ide o „prvú skutočne hands-free technológiu jazdy na diaľnici na trhu“.

Pozrite siAj Cadillac bude mať autá takmer bez potreby vodiča

Na rozdiel od iných systémov pre podporu riadenia, Super Cruise využíva dve pokročilé technológie – systém na upozornenie vodiča a presné mapové dáta z LiDARu, pre zaistenie bezpečnej prevádzky vozidla. Dáta sú kombinované s údajmi senzorov a kamier v reálnom čase.

ZDROJ | GM

Slová o prvenstve a jedinečnosti jazdného asistenta Super Cruise treba brať s rezervou, lebo nejde o jediný a už vôbec nie prvý systém, umožňujúci autonómnu jazdu po diaľnici. Aj keď kvôli legislatíve automobilky zatiaľ požadujú ruky na volante aj pri jazde s autopilotom.

Autopilot, ktorý vás sleduje

Cadillac apeluje na asistenciu vodiča tiež, ale iným spôsobom. „Driver Attention System“ ho nenúti držať ruky na volante, ale pri zapnutom režime autonómnej jazdy (spúšťa sa tlačidlom na volante), sleduje jeho tvár a pohľad. Slúži na to malá IR kamera umiestnená za volantom.

Systém sledovania vodiča používa malú infračervenú kameru, ktorá monitoruje vodičov pohľad, keď je Super Cruise zapnutý.ZDROJ | GM

Systém umožní vodičovi nakrátko odvrátiť pozornosť od riadenia, aby nastavil autorádio, navigáciu, alebo sa napil, či uskutočnil telefonický hovor. Ak ale systém zistí, že vodič sa nevenuje ceste príliš dlho, vyzve ho k nasmerovaniu pozornosti na cestu pred sebou.

Ak to vodič nerešpektuje, Super Cruise bude aj naďalej bezpečne riadiť za súčasnej eskalácie výstrah vyzývajúcich vodiča, aby pokračoval v dohľade.

Pozrite siTesla AutoPilot 8.1 je ešte múdrejší a praktickejší

V prípade, že zistí trvalú nepozornosť, svetelný pruh na volante prinúti vodiča, aby sa pozrel na cestu, alebo prevzal kontrolu nad volantom. Ďalšími výstrahami sú obrazové indikátory na prístrojovej doske, dotykovo-vibračné upozornenia v sedadle (Safety Seat) a ak je to nutné, tak aj akustické signály.

Ak by došlo k nevoľnosti, alebo strate vedomia vodiča, nový autopilot Cadillacu dokáže bezpečne zastaviť a kontaktovať záchranárov.

Presné LiDAR-ové mapy

Super Cruise pridáva v novom CT6 k existujúcej sade aktívnych bezpečnostných technológií na podporu riadenia funkciu automatického centrovania v jazdnom pruhu, ktorá umožňuje automatickú reguláciu rýchlosti a riadenie počas jazdy po diaľnici. Systém je navrhnutý tak, aby podporoval bezpečnosť a pohodlie vodiča. K dispozícii bude na jeseň tohto roku.

Pozrite siFord pripravil nový autonómny Fusion

Super Cruise je prvá technológia na podporu riadenia, ktorá bude používať presné LiDAR-ové mapové dáta popri údajoch získaných v reálnom čase z kamier, senzorov a GPS.

Vozidlo využíva dáta poskytované kamerami a senzormi v reálnom čase na ovládanie riadenie, brzdenie a akcelerácie. Super Cruise k tomu pridáva pokročilú laserovú technológiu, určenú pre autonómne vozidlá budúcnosti – LiDAR-om naskenovanú databázu máp.

ZDROJ | GM

Presné LiDAR-ové mapy boli vytvorené špeciálne pre Super Cruise. Inžinieri mapovali každú míľu diaľnic v USA a Kanade, čím získali detailné informácie o ceste, ktorú má auto pred sebou. To s vylepšenou presnosťou GPS meria polohu v reálnom čase štyri až osem krát presnejšie ako tradičné GPS.

“Americkí vodiči najazdia po mestských a prímestských diaľniciach dvakrát viac kilometrov, ako po vidieckych cestách“, uviedol hlavný inžinier pre Cadillac Super Cruise Barry Walkup.

„Super Cruise umožňuje jazdu bez držania volantu v prostredí, kde prináša najväčší úžitok. Aj keď je technicky možné, aby táto technológia fungovala aj mimo diaľnic, na bežných cestách a v uliciach, preferujeme tento cielený prístup ako najlepší pre spotrebiteľa“, dodal B. Walkup.

Super Cruise bude ponúkaný ako voliteľná výbava pre sedan Cadillac CT6 modelovej rady 2018, ktorý príde na americký a kanadský trh na jeseň tohto roku.

ZdrojGM

Komentáre k článku