Vyskúšali sme si car sharingovú službu up! city priamo v centre Bratislavy

Nedávno sme vám priniesli článok zo spustenia car sharingovej služby up! city. Tento týždeň sme sa ju rozhodli otestovať aj v praxi a tu sú naše dojmy.

Kancelária služby sídli priamo v srdci Bratislavy, v Starej tržnici na Námestí SNP, pred ktorou okrem veľkého výberu bicyklov, kolobežiek a elektro-bicyklov nájdeme sedem krásnych elektrických Volkswagen e-upov. Práve tie sme si prišli vyskúšať.

ZDROJ | Volkswagen

Pozrite siup! city – boli sme sa pozrieť na spusetnie ambiciózneho projektu v Bratislave

Keďže na aplikácii Up! City, ktorá mala disponovať navigáciou pre turistov, sa žiaľ ešte pracuje, mali sme možnosť si vyskúšať iba samotnú službu požičania auta.

Na požičanie auta vám stačia tri veci: občiansky preukaz, vodičský preukaz a približne 10 minút vášho času. Podpíšete zmluvu o nájme automobilu, zložíte zábezpeku, ktorá v prípade áut činí 300 eur, ktorých vám samozrejme vrátia a následne si auto požičiate na jeden deň za 35 eur alebo na polovicu dňa za 25 eur.

Dostanete kľúčiky, malú inštruktáž ohľadne elektromobilu a môžete ísť. V aute nájdete aj parkovaciu kartu, ktorá vám umožní parkovať priamo na vyhradených miestach pred tržnicou, kde by vás s iným autom odtiahli.

Pozrite siup! city – prvý slovenský projekt na zdieľanie automobilov a bicyklov

K autu dostanete aj brožúrku, kde máte vypísané všetky ZSE stanice na nabíjanie auta. Volkswagen e-up môžete nabíjať aj doma, keďže v kufri nájdete potrebné káble, no na staniciach ZSE to predsa len trvá o pár hodín menej.

My sme si išli nabíjaciu stanicu vyskúšať k potravinám Yeme. Stačí zaparkovať auto na vyhradené miesto, priložiť kartu k stanici, pripojiť kábel do auta a k stanici a zavrieť dvierka, aby vám kábel nikto nevytiahol. Po zamknutí auta sa môžete ísť pokojne najesť alebo si nakúpiť či oddýchnuť v malej záhrade, ktorá je pri automatoch ZSE vybudovaná.

Ďalšie stanice ZSE nájdeme po celom meste, v Boroch, v Centrali či na Rusovskej ceste. Samotný Volkswagen e-up sa ovláda veľmi dobre a rýchlo si na tichý elektrický pohon zvyknete. Dojazd je síce iba 150 kilometrov a pri zapnutej klíme a vypnutom móde Eco ešte o pár desiatok kilometrov menej, no na presúvanie po meste viac ani nepotrebujete.

Pozrite siCroove – nepotrebujete kupovať auto, zdieľajte ho!

Výhodou sú aj kompaktné rozmery, ktoré umožňujú auto zaparkovať v podstate kdekoľvek. Ak napríklad bývate v centre mesta a máte problémy s parkovaním, zaujímavou by pre vás mohla byť služba Up! City Klub, kde za vstupný poplatok 80 eur môžete využívať Volkswagen e-up iba za 4 eurá na hodinu nehovoriac o bicykloch a kolobežkách za jedno euro za hodinu.

Keď si napríklad spočítate, že auto potrebujete napríklad len trikrát do týždňa na dve hodiny denne s možnosťou parkovania v meste, mesačne vás služba vyjde iba 96 eur ak nepočítame jednorazový vstupný poplatok.

Up! City je perfektnou službou, ktorú vám môžeme jednoznačne odporučiť. Zatiaľ je však v plienkach, keďže chýba spomínaná aplikácia a miesto brožúrky s adresami nabíjacích staníc by som uvítal pre turistov aj nejakú prehľadnú mapu, kde budú všetky miesta zakreslené.

Pozrite siElektromobil Audi e-tron Quattro dostanú prví zákazníci na budúci rok

Mimochodom, za mesiace júl a august, kedy sa Up! City testovalo, vyskúšalo službu 571 ľudí a počet najazdených kilomtrov na všetkých 7 autách predstavuje 32 012 kilometrov.

Z údajov tiež vyplýva, že za prvé dva týždne fungovania klubu sa doň zapísalo už viac ako 50 členov. Priemerný počet požičaní za deň tvorí 4 autá a 7 bicyklov.

Služba by mohla byť ešte lepšia, keby bolo väčšie množstvo voľných parkovacích miest po Bratislave alebo výhody v podobe zľiav do rôznych reštaurácií a kaviarní, ktoré by sa pri prehliadke mesta s e-upom dali využiť. Keď sa ešte tieto muchy vychytajú, služba bude môcť aspoň čiastočne konkurovať car sharingu ako ho poznáme z metropol akými sú Viedeň či Praha.

Komentáre k článku