BMW 330d xDrive GT – naživo vyzerá ešte krajšie, no i fotky zaujmú

Do rúk sa nám dostalo ešte stále aktuálne faceliftované BMW trojkového radu s prídavkom GT. Gran Turismo pozná už hádam každý a to hlavne vďaka dnes už ikonickému modelu 5 GT, ktoré vo svojej dobe narobilo poriadny rozruch.

Menšia verzia GT vychádza síce z klasickej trojky, no keď si doň sadnete, máte pocit, že sedíte v päťke. Kopec miesta vpredu, vzadu a nad hlavou dáva pocit vyššej triedy. A to je GT-čko len o čosi drahšie, ako klasická trojka.

Na test sme dostali model 330d xDrive GT s druhým najsilnejším naftovým motorom. xDrive na zadných dverách zas jasne hovorí o pohone na obe nápravy. Má to ale jeden háčik. xDrive vám nedovolí vyblázniť sa na zasneženom parkovisku tak, ako pri verzii bez 4×4. Čiastočne však pomáhala klasická ručná brzda, ktorá sa už tak často v nových autách nevidí. V BMW však myslia na svoje heslo – Radosť z jazdy.

Ale to len tak mimochodom. Teraz si už vychutnajte zimné zábery s novým BMW 330d xDrive GT.

Spredu pôsobí 3 GT ako zdvihnutá trojka. Znalci značky ale okamžite rozpoznajú rozdiely v svetlách, väčších ľadvinkách či členitejšej kapote.

Veľký nápis GT každého navôkol informuje, že toto je čosi iné, ako bežné BMW…

Hoci ide o menšiu verziu od pôvodného GT 5-kovej série, aj tak vie vzbudiť dojem majestátnosti. Pritom je ale celkom nenápadné.

Interiér je identický s klasickou faceliftovanou trojkou. Vytknúť mu azda možno len množstvo lesklých častí, ktoré pôsobia krásne a luxusne, ale sú lapačom prachu a odtlačkov.

Budíky sú jednoduché, ale zato prehľadné. Všimnúť si môžete spotrebu na úrovni 7,7 litra/100 km. Nie je to málo, ale ani veľa, keďže som väčšinu 731-kilometrovej trasy jazdil v meste alebo na diaľnici.

Pri šetrnejšej jazde by sa ale verím dalo bez námahy dostať pod 7 litrov, čo na 3-litrový 6-valec s výkonom 254 koní nie je zlé.

Stredová konzola má na dnešnú dobu obrovské množstvo tlačidiel, no sú rozmiestnené tak, aby sa aj počas cesty dalo na ne siahnuť aj „poslepiačky“.

Akosi som tu len nevedel nájsť ovládanie klímy jedným tlačidlom (Sync), pre zmenu v aute bolo potrebné vždy otočiť oboma voličmi.

Širokouhlý displej má leskú prednú stranu, čo občas vadí pri jasnom bočnom svetle. Čítať sa z neho ale dá. Menu je klasicky prehľadné a intuitívne. Nájdete v ňom takmer všetko, chýba len pripojenie Apple CarPlay alebo Android Auto.

Riadiaca páka, teda skôr joystick 8-stupňového automatu je už klasika, rovnako ako menič nastavenia jazdných režimov alebo ovládanie takmer dokonalého systému iDrive s dotykovou vrstvou na viacsmernom voliči.

Trojramenný volant v koži má veniec tak akurát. Pod palcami nájdete množstvo ovládacích prvkov, takže na autorádio nie je potrebné takmer vôbec siahnuť.

 

Hoci na prvý pohľad to vyzerá tak, že BMW 330d xDrive GT nemá žiadne chyby, opak je pravdou. Krásna hnedá koža už po 5 525 kilometroch ukazovala známky „opotrebenia“ vo forme zafarbenia od nohavíc. Ako bude vyzerať v lete? Sedadlá sú totiž len vyhrievané, ale neventilované.

V testovanej verzii sa vyhrievania dočkali aj zadné sedačky.

Na nich je miesta habadej. Za mňa (186 cm) sa bez problémov zmestí aj človek vyšší odomňa.

Bezrámové okná sú veľmi štýlové, no subjektívne mi prišli ako horšie tesniace. Hluk z vonku akoby netesnili tak, ako klasické dvere. Ale je to možno len pocit z celkového slabšieho odhlučnenia.

Piate dvere sa síce neotvárajú v štýle 5 GT, no to nevadí. Kufor je obrovský, má cez 520 litrov.

Nejaké drobnosti a nie často používané veci môžete schovať pod podlahu v kufri. Tá má vlastnú vzperu.

Cúvaciu kameru treba počas zimy občas utrieť, inak v noci neuvidíte takmer nič, iba „hmlu“.

Špeciálne tlačidlo, ktoré nájdete len v GT verziách BMW – vysúvanie krídla na piatych dverách.

Adaptívne svetlomety v testovanej verzii disponovali LED technológiou. Ich dosvit bol výborný, adaptívna technológia fungovala však na 90%. Občas ani vodiči v protismere nevyzerali nadšení automatickými diaľkovými svetlami.

 


Komentáre k článku