Audi odhalilo e-tron Sportback – elektromobil bez kompromisov

Audi na práve prebiehajúcom autosalóne Auto Shanghai predstavila univerzálny koncept svojho nového elektromobilu. Štvordverový štvormiestny Gran Turismo Audi e-tron Sportback je dodávaný s elektrickým pohonom 320 kW a kombinuje klasické prvky Audi s mnohými trendovými detailmi.

Pozrite siVideli sme ŠKODA VISION E takmer naživo!

Rupert Stadler, predseda predstavenstva spoločnosti AUDI AG, potvrdil, že Audi e-tron sa začne predávať v roku 2018 ako prvé elektrické vozidlo vo svojej konkurenčnej triede, ktoré je vhodné na každodenné použitie. Nie je na prvý pohľad zrejmé, v čom spočíva jeho unikátnosť napríklad v porovnaní s už dodávanými vozidlami Tesla Model S a Model X, ale pôjde o zaujímavý SUV elektromobil s dojazdom 500 km.

ZDROJ | Audi

V roku 2019 bude nasledovať „emócie vyvolávajúca“ sériová verzia štúdie Audi e-tron Sportback, ktorá podľa R. Stadlera vyvolá nadšenie u fanúšikov elektromobility. Pozrime sa prečo.

ZDROJ | Audi

Vďaka trom elektromotorom (jeden na prednej, dva na zadnej náprave) s celkovým výkonom 320 kW / 429 koní dosiahne športová štvorkolka Audi e-tron Sportback zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a v posilnenom móde s výkonom 370 kW dosiahne stovku ešte o 0,1 sekundy skôr. Uvedený dojazd viac ako 500 kilometrov (NEDC) umožňuje výkonná batéria s kapacitou 95 kWh.

Pozrite siVW I.D. CROZZ – už aj Volkswagen má svoj autonómny koncept

Veľké 23 „kolesá v technickom dizajne so 6 lúčmi umocňujú sebavedomý vzhľad kupé, ktoré sa vyznačuje veľkorysými rozmermi. S vonkajšou dĺžkou 4,90 m, šírkou 1,98 m a výškou 1,53 m pri rázvore 2,93 m patrí Audi e-tron Sportback do segmentu C a podobá sa modelu Audi A7.

Výrazne rozšírené podbehy kolies so zreteľnou horizontálnou líniou v hornej časti vizuálne upozorňujú na široký rozchod kolies a dynamický potenciál vozidla.

Technológie pre lepšiu bezpečnosť aj jazdné vlastnosti

Takmer úplne je eliminovaný slepý uhol fyzických spätných zrkadiel, rovnako ako obmedzený výhľad šikmo vpred. Vodič môže situáciu sledovať na samostatných displejoch vo dverách.

ZDROJ | Audi

Audi ukazuje túto techniku ​​ako výhľad na konkrétne použitie v sériovej výrobe. Malé kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá. Toto technické riešenie má okrem vylepšeného prúdenia vzduchu a zníženia aerodynamického hluku mnoho ďalších predností.

Rozsiahle dotykové obrazovky pod centrálnym displejom, na stredovej konzole a v obložení dverí dodávajú informácie a komunikujú s palubnými systémami. Horizontálne povrchy na prístrojovej doske a zdanlivo plávajúca stredová konzola prinášajú pocit otvorenej perspektívy pre cestujúcich zo všetkých štyroch sedadiel.

ZDROJ | Audi

Podobne ako pri koncepte e-tron quattro je kvapalinou chladená lítium-iónová batéria umiestnená medzi nápravami pod priestorom pre cestujúcich. Toto riešenie zabezpečuje nízke ťažisko a vyvážené rozloženie hmotnosti na nápravy 52:48 (predné / zadné).

Tým zároveň dáva športovému SUV vynikajúcu jazdnú dynamiku a bezpečnosť jazdy v porovnaní s inými vozidlami v segmente. Batériu je možné nabíjať kombinovaným nabíjacím systémom s dvojitým pripojením pre striedavý (AC), aj jednosmerný prúd (DC).

Svetlá novej generácie

Veľký dôraz kládli vývojári na riešenie osvetlenia. Technológia osvetlenia konceptu vozidla je inováciou, ktorá je viditeľná vo dne aj v noci. Digitálne riadené jednotky Matrix LED vpredu aj vzadu dodávajú vysoký svetelný výkon. Mimoriadne digitálne projektory Matrix doslova zobrazujú stopu na ceste, čím sa svetlo stáva všestranným, dynamickým kanálom komunikácie s okolím.

Audi bola prvou automobilkou, ktorá adaptovala plné LED svetlomety a priniesla do vozidiel technológiu Matrix LED, laserové osvetlenie a technológiu OLED.

Pozrite siGeneration EQ je budúcnosť elektromobilov podľa Mercedesu

Úzke svetelné pásy na oboch stranách pod prednou kapotou – denné svetlá – sa stávajú očami na tvári nového konceptu. Vďaka kombinácii LED, mikrozrkadlového povrchu a komplexnej riadiacej technológie dokáže elektromobil zobraziť množstvo animovaných pohybov a obrazov.

ZDROJ | Audi

Po zapnutí systému e-tron Sportback a tiež po otvorení dverí systém používa prepínateľné segmenty na generovanie dynamických vizuálnych uvítacích signálov.

ZDROJ | Audi

 

Pod dennými svetlami, vľavo a vpravo od masky Singleframe, sú umiestnené dve rozsiahle svetelné matrice, ktoré obsahujú zostavu po 250 LED diód. Ponúkajú širokú škálu možností pre vytváranie pútavej grafiky, alebo špecifických komunikačných znakov aj počas jazdy.

Prečo Čína?

Dr. Dietmar Voggenreiter, člen predstavenstva pre marketing a predaj spoločnosti AUDI AG, chápe osobitný význam elektrickej mobility pre čínsky trh. „Urobili sme vedomé rozhodnutie prezentovať Audi e-tron Sportback prvý krát práve v Šanghaji, pretože Čína je popredným svetovým trhom pre elektrické automobily,“ uviedol Dr. Voggenreiter.

V skutočnosti ide o zďaleka najväčší trh, ktorý sa aktuálne veľkosťou vyrovná súčtu európskeho a amerického trhu. Platí to pre infraštruktúru a finančnú podporu, ako aj pre predaj. Dnes v Číne existuje už okolo 150 000 nabíjacích staníc, pričom ďalších 100 000 sa má dostať do prevádzky do konca roka 2017.

 Audi sa na tento rast čínskeho trhu pripravuje. V nasledujúcich piatich rokoch ponúkne v Číne päť modelov e-tron s čisto batériovým pohonom s dojazdom presahujúcim 500 kilometrov, ako napríklad Audi e-tron Sportback.

Príležitosti čínskeho trhu sú samozrejme lákavé, ale vedia o nich všetky automobilky produkujúce elektromobily a tiež sa tam chystajú etablovať. Okrem toho sa elektromobilite venuje aj viacero domácich čínskych značiek, ktoré naopak môžu preraziť na trhoch v zahraničí.

ZdrojAudi


Komentáre k článku