Aj nová Dacia Duster stále poteší cenou!

Novú Daciu Duster, ktorá bola predstavená v septembri na autosalóne vo Frankfurte si môžete konečne objednať aj na Slovensku. Duster pritom prináša technológie, ktoré doposiaľ neboli pre vozidlá Dacia dostupné.

ZDROJ | Dacia

V utorok 12. decembra sa na náš trh oficiálne dostala aj najnovšia verzia obľúbenej Dacie Duster. Záujemcovia si môžu túto očakávanú novinku predobjednať, pričom prvé vozidlá dorazia svojim majiteľom na začiatku budúceho roka.

ZDROJ | Dacia

Dacia Duster novej generácie prešla výraznými zmenami dizajnu, čomu nasvedčuje aj slogan sprevádzajúci jej uvedenie. Nový Duster je totiž „ešte viac Duster“. Aj napriek tomu, že rozmery novej verzie ostali zachované, Duster pôsobí podstatne robustnejšie a to najmä v novej farbe Atacama oranžová.

ZDROJ | Dacia

V prednej časti pribudlo LED denné svietenie, ktoré je pri všetkých modeloch súčasťou štandardnej výbavy a úplne sa zmenila predná maska novej verzie. Bočné línie síce ostali zachované, ale skrývajú nové prahy pripomínajúce výkony, ktoré je Duster schopný podávať v teréne.

ZDROJ | Dacia

Inováciám sa nevyhla ani zadná časť, ktorá v novej verzii narozdiel od doposiaľ používaného vertikálneho členenia ponúka členenie horizontálne. Novým jasným rozpoznávacím prvkom sa stávajú koncové svetlá rozdelené do štyroch štvorcov. Podobný svetelný podpis priniesla aj najnovšia verzia Dacie Sandero.

ZDROJ | Dacia
ZDROJ | Dacia

Podstatnými zmenami však prešiel interiér novinky, ktorý aj napriek neustálemu použitiu tvrdých plastov pôsobí podstatne hodnotnejšie a útulnejšie. Konečne sa posunul panel navigácie vyššie, vďaka čomu je viac v zornom uhle vodiča.

ZDROJ | Dacia

Nové je samozrejme aj členenie palubnej dosky, ktorá v Dacii Duster pôsobí modernejšie. To isté platí aj v prípade prístrojového panela, ktorý namiesto zastaralého displeja používa modernejší displej pre palubný počítač s bielym písmom.

ZDROJ | Dacia

Pri vývoji novej Dacie Duster dbali vývojári na komfort, ktorý poskytujú sedadlá. Tie sú totiž od základu úplne nové a ponúkajú nielen lepšie bočné vedenie, ale aj pohodlnejšie sedenie pri dlhých jazdách. Pod sedadlo spolujazdca sa dokonca dostala aj samostatná odkladacia schránka.

ZDROJ | Dacia
ZDROJ | Dacia

Úplným skokom je nový Duster v oblasti ponúkaných technológií. Okrem toho, že ho môžete mať vybavený modernou dvojspojkovou prevodovkou EDC, ponúkne totiž aj automatické zapínanie svetiel, šesť airbagov a po prvý krát aj sledovanie mŕtveho uhla.

ZDROJ | Dacia

Okrem toho však môžete mať svojho Dustera vybaveného aj štvoricou samostatných kamier. K dispozícii síce nie je 360° pohľad na okolie auta, ale kamery vpredu, vzadu a v spätných zrkadlách sa určite hodia nielen pri parkovaní.

ZDROJ | Dacia

Úplnou novinkou, ktorú požadovali majitelia predchádzajúcej verzie Dacie Duster je možnosť vybaviť si svoj kúsok automatickou klimatizáciou. Nový Duster je totiž prvou Daciou, ktorá ponúka jednozónovú automatickú klimatizáciu.

ZDROJ | Dacia

Ďalšou očakávanou novinkou je výškovo, ako aj pozdĺžne nastaviteľný volant, ktorý doposiaľ v tomto aute chýbal. Po vzore vozidiel Renault môžete mať navyše aj nového Dustera vybaveného bezkľúčovým odomykaním a štartovaním. Duster totiž ponúkne novú handsfree kartu Dacia.

ZDROJ | Dacia

Ponuka motorizácii ostáva zachovaná a tak budú mať budúci majitelia na výber z dvojice benzínových motorov, pričom nebude chýbať ani Duster s pohonom na LPG, alebo osvedčenú naftovú pohonnú jednotku 1,5 dCi s výkonom 66 kW, prípadne 80 kW.

ZDROJ | Dacia

To podstatné je však cena. Dacia bola aj v prípade modelu Duster vždy známa tým, že ponúka vynikajúci pomer ceny a výkonu. Inak to našťastie nebude ani v prípade nového modelu Duster.

K dispozícii budú štyri verzie výbav, pričom základný model Access bude v predaji za  9 990 €. Okrem toho budú k dispozícii ja výbavy Ambiance, Comfort a najvyššia výbava Prestige. Najdrahšou cenníkovou Daciou Duster tak bude model Duster Prestige 1,5 dCi 4×4, ktorý má cenu 17 390 €. Samozrejme cena môže byť vyššia ak využijete príplatkovú výbavu.

ZdrojDacia

Komentáre k článku